Miami dag 13

Idag blev det ingen morgonpromenad! När jag och syrran vaknade vid 09.30 och gick in till mina föräldrars rum sa det att det var jätte fint väder och att vi direkt skulle åka till Fort Lauderdale medans det fortfarande var fint väder. De varnar ju för thunderstorms varje dag! Så vi väckte D och slängde i oss lite frukost, sedan tog vi bilen mot Fort Lauderdale. Där stannade vi fram till 15 och det var strålande solsked hela tiden! Ingen thunderstorm i sikte! Jag låg inte många minuter på land idag, det gick inte för att det var så himla varmt. Jag låg mest och guppade på D’s surfingbräda, så härligt! Det märks att vi börjar få lite färg nu, ibland ser vi faktiskt andra som är vitare än oss 🙂

I närheten av stranden låg en Burger King, så vi käkade hamburgare på stranden till lunch. Efter stranden åkte vi tillbaka till hotellet och slappade lite, duschade och gjorde oss i ordning. Sedan gick vi ned mot Lincoln Road, trots att D efter gårdagen sa att han aldrig skulle gå dit igen… Vi gick närmligen ända från 41:e gatan till 11:e igår och sedan hem igen, efter det var vi helt slut! Väl där åt vi på restaurangen Nexxt igen, brorsan älskade maten där och ville dit igen. Denna gång delade jag och mamma på en maträtt och pappa och syrran på en annan. Man får så grymt mycket mat där, så att vi inte ens orkade äta upp allt fast vi delade det på två!! Både jag och mamma samt syrran och pappa tog en kycklingrätt med ris som var jätte god.

Efter maten gick vi tillbaka till hotellet, pappa tog dock bussen, han litade inte riktigt på sin mage…

Kvällen kommer spenderas i sängarna på hotellrummet kollandes på tv, härligt! Ska kanske också boka hotell inför Orlando…

2 kommentarer

Filed under Florida, Resa

2 responses to “Miami dag 13

  1. Cecilia

    Hej! Jag ska till Miami med min familj om några veckor, och jag är lite nyfiken, har hört att det är stor chans att man träffar på kändisar där, har ni haft turen att göra det? 😉

  2. Nej, vi har tyvärr inte sett en endaste kändis… 😦

Kommentera

