Miami/Key West dag 8

Dag 8 på vår USA-resa började med en resa ner mot Key West. Denna dag blev det ingen promenad, det hanns inte med.. Resan ned mot Key West tog lite över fyra timmar, främst för att det var miljarder med trafikljus i början som vi naturligtvis fick rött vid!

När vi kom fram till Key West åkte vi direkt till Pizza Hut och käkade lunch. En pizza från Pizza Hut slår aldrig fel 🙂 Efter lite pizza drog vi vidare mot beachen. Stränderna här var väldigt fina och gemytliga men tyvärr var det massa sjögräs på hela botten. Bara några meter in mot stranden var det ren sand, det var lite tråkigt. Det var dessutom väldigt långgrunt, så man fick bada genom att sätta sig på huk… Vattnet var så varmt att det knappt svalkade… Vi stannade inte så jätte lång tid på stranden eftersom vädret inte var det bästa, det var väldigt varmt men molnigt.

Efter beachen drog vi vidare mot hotellet där vi la oss en stund vid poolen och badade. Vid poolen satt det stora skyltar som sa att man inte fick ha med sig djur till poolen, vilket ju är bra, men det fanns ändå djur vid poolen. Nämligen massa höns och leguaner som levde ute i det vilda.  Efter lite badande tog vi en promenad en bit bort på samma gata som hotellet och käkade kvällsmat på Wendys. Tyvärr var inte hamburgaren lika god på denna Wendys som på den i Miami… Det blir mycket snabbmat på resan, gott men man ser fram emot att äta lite riktig mat! Efter maten gick familjen in på mataffären Publix, medans jag och D gick runt i lite affärer. Jag hittade ytterligare ett par springskor som jag ville ha, men jag tyckte de var lite dyra, ungefär 700 kr, inte alls dyrt egentligen, men man vill ju att det ska vara ännu billigare… På Sears hittade jag 3 par Levi´s shorts som jag slog till på. De kostade 300 kr sammanlagt, vilket ju i princip är gratis! Jag har hittils shoppat 6 stycken shorts på resan, vi får se hur många det slutar med 🙂

Efter shoppingen gick jag, syrran och brorsan på bio. Vi såg filmen Sex and the City. Inte en film för brorsan direkt, men han ville med för popcornens skull 🙂 Jag skäms nästan för att berätta att jag faktiskt inte har sett ett enda avsnitt av serien Sex and the city. Jag köpte faktiskt dvd-boxen med samtliga avsnitt för typ ett år sedan, men efter att ha sett 10 minuter på första avsnittet gav jag upp, det verkade lite b… Kan kanske ha berott på att allt såg så gammalt ut, men det är ju inte så konstigt med tanke på när det första avsnittet spelades in… Filmen var riktigt bra, jag ger den 8/10 poäng och nu kommer jag definitivt ge serien en chans! Syrran satt och tjöt typ hela filmen eftersom det var så romantiskt och samtidigt sorgligt, jag älskade filmen, den hade verkligen allt. Att gå på bio kostade 9 dollar styck, dvs. ca. 55 kr, vilket ju är helt ok. Det som var dyrt var drickan och popcornen. För en stor popcorn och en mellan dricka fick vi betala 12 dollar!!! Popcornen var som en stor popcorn i Sverigen, men drickan var defintivt inte som en mellan-dricka i Sverige, den var en hel liter! Beställer man en liten dricka här får man samma storlek som en mellan i Sverige, beställer man en mellan, som en stor i Sverige osv. Inte undra på att amerikanarna är feta!

1 kommentar

Filed under Florida, Resa

One response to “Miami/Key West dag 8

  1. Pingback: Hela “Sex and the city” framför mig! « Emelias värld

Kommentera

