Key West/Miami dag 10

Dagen började med packning. Dags att åka tillbaka till Miami! Efter packningen gick jag och D ned till Denny´s och käkade frukost. Jag åt våffla med ägg och bacon medans D åt pannkakor med syrap och bacon, en riktig amerikansk frukost!

På vägen mot Miami stannade vi vid Bahia Honda, en State Park. Enligt guideböcker skulle stränderna där vara bland de finaste i hela Florida. Men jag håller tyvärr inte med. Visst var det fint, men det var stenig botten och massa sjögräs, både på stranden och i vattnet. Det som var bra var att man såg massa fina och stora fiskar när man snorklade! En liten bit från stranden fanns en av de gamla broarna mot Key West som byggdes för lite drygt 100 år sedan, där bilar åkte högst upp och tåg underst. Man fick gå upp på denna bro och det gjorde vi naturligtvis! Från bron såg vi en haj som simmade i vattnet, det var lite coolt!

Vi stannade vid Bahia Honda en bit in på eftermiddagen och sedan åkte vi vidare mot Miami. Vi stannade en snabbis på Dairy Queen och käkade glass, gott!

När vi kom fram till Miami Beach åt vi hamburgare på Burger King samt shoppade lite frukost och lite annat smått och gott på mataffären Publix. Därefter åkte vi till hotellet och bar in alla väskor och all annan packning vi hade, vi får knappt plats i bilen med all denna packning. Jag och D sitter väldigt trångt längst bak… Kvällen spenderade jag på hotellrummet, bloggade, åt godis samt tittade på tv. D surfar runt på sin iTouch och mamma och pappa tog en promenad medans syrran och brorsan tog en springtur. Jag känner mig riktigt lat just nu…

2 kommentarer

Filed under Florida, Resa

2 responses to “Key West/Miami dag 10

  1. Fortfarande inge avundsjuk på er. Sedan är det som så att du får se upp framöver för nu får din blogg en mycket kompetent konkurrent nämligen http://blog.spiksmedjan.se Ha de fortsatt bra! 🙂

  2. MacGyver

    Vad jag har hört från min fru och andra så ska stranden vi Clearwater Beach ha en otrolig sand, som potatismjöl.
    Clerawater ligger på västkusten.

Kommentera

