Miami dag 7

Det händer inte så mycket på förmiddagarna och eftermiddagarna på vår semester. Då går vi på promenad samt ligger på beachen, så även idag. Runt 17-snåret åkte vi mot Sawgrass Mills Mall, som ligger en bit utanför Fort Lauderdale. Det tog väl lite drygt en timme för oss att åka dit. Sawgrass Mills är ett jätte stort shoppingcenter med både vanliga affärer samt outlets. Här hoppade vi till rejält, till mer än halva priset mot i Sverige!

Det fanns inte mycket att hänga i julgranen på outlet affärerna utan det var mest på de vanliga affärerna som det fanns nått att ha. Dock hittade både jag, syrran och pappa lite kläder på Quicksilver. Jag shoppade en klänning, ett par shorts samt ett linne för ca. 350 kr, billigt! Syrran och pappa shoppade ett par shorts var. Sedan shoppade jag även ett par Nike löparskor som jag betalade ca. 550 kr för, i Sverige kostar dessa skor 1200 kr, så det var mer än halva priset mot i Sverige! Jag shoppade även ett par låga Converse skor, som jag betalade ca. 280 kr för. Vet inte vad dessa kostar i Sverige, men där lär de väl kosta minst 500 kr. D shoppade också ett par löparskor från Nike och min syrra handlade ett par löparskor från Asics. Syrran shoppade även en Nike topp och pappa ett par Teva sandaler. Min mamma handlade ett par Crocs sandaler, så det var verkligen skor som gällde ikväll 🙂

När jag provade kläder insåg jag att min rygg inte alls var speciellt snygg. Jag har flagnat på hela ryggen. Har endast solat ryggen en dag och då i typ 2 timmar, på den lilla tiden brände jag upp mig rejält tydligen! Fast jag hade smort in mig med solfaktor 30! Det är nog smart att sola lite i Sverige först innan man åker utomlands… Det verkar faktiskt som att solen är starkare här än i t ex Turkiet och Egypten. Där har det räckt att jag smort in mig med solskyddsfaktor 20 och då har jag inte bränt upp mig.

2 kommentarer

Filed under Florida, Resa

2 responses to “Miami dag 7

  1. Frida (kusin)

    hej! skulle bara säga att converse skorna du köpte kostar 600 kr i sverige …du gjorde ett riktigt bra köp..ha det gött så ses vi när ni kommer hem..hälsa

Kommentera

