Miami dag 6

Denna dag började precis som alla andra dagar här på Miami Beach, med en morgonpromenad längs boardwalken. Sedan åt vi frukost och gick ned och la oss på stranden. Där låg vi till strax efter 15, med avbrott för en snabb lunch på hotellrummet. D, pappa och brorsan gick upp lite tidigare för att hinna se lite em-fotboll. Samtliga matcher sänds här i USA på ESPN, det är ju bra!

Efter en dusch samt lite snacks på hotellrummet tog vi bilen ned till downtown Miami, till Bayside. Här fanns det massa affärer och restauranger som låg längs med hamnen, det är även här Hard Rock Café Miami ligger.

Det första vi gjorde när vi kom ned till Bayside var att jag, brorsan, pappa och D bokade in oss på en sightsingtur runt Miami. Det var inte vilken sightsing som helst utan en båttur med en båt med motorer på 1000 hästkrafter, kallad Thriller Powerboat. Vi trodde inte båten skulle gå så fort som den gjorde, men den gick otroligt fort, vi var så rädda att vi höll i oss. Eftersom vi satt längst bak sprutade det upp vatten från motorerna på våra ryggar så att vi blev dyngsura! Inte nog med att vi åkte fort, vi fick även åka längs med en ö kallad StarIsland, där massa kändisar bor i lyxiga villor. Vi fick bland annat se Will Smith’s semesterhus! Brorsan tyckte båtturen var riktigt häftig samt härlig eftersom han för första gången under resan slapp att svettas 🙂

Efter båtturen gick vi vidare till Hard Rock Café där vi åt mat samt köpte ett ölglas och ett shotglas. Syrran köpte en snygg t-shirt och jag köpte både t-shirt och ett par shorts! Efter maten gick vi runt i lite affärer och sedan tog vi bilen tillbaka till hotellet. Kvällen avslutades med en springtur tillsammans med syrran medans D och pappa letade efter ett hotell i Key West. Vi ska nämligen checka ut från hotellet vi bor på nu, på tisdag.

Pappa och D hittade ett hotell nere i Key West som vi bokade in oss på i 2 nätter. Vart vi ska bo sen vet vi inte ännu, men vi ska försöka hitta nått så fort som möjligt, förhoppningsvis i Fort Lauderdale!