Miami dag 4

Idag hade det blivit dags att se aligatorer! Dagen började vi, som vanligt, med en promenad längs boardwalken. Sedan åkte vi till Everglades för att åka ut i träskmarkerna på propellerbåt och förhoppningsvis se aligatorer och kanske krokodiler. Tyvärr såg vi endast de förstnämnda, men det är jag jätte nöjd med. Till en början trodde jag inte vi skulle få se något av dem, det dröjde nämligen en liten stund innan vi såg den första aligatorn. Men efter en stund kom en aligator sakta simmandes bland näckrosorna i vattnet. Hela området var riktigt vackert! Vi såg flera aligatorer, några små och några lite större! Vi såg även några fina fåglar. I ungefär en timme var vi ute på vattnet. Sedan åkte vi in mot land och fick gå på en liten aligatorshow. Där fanns några stackars aligatorer inlåsta bakom gallar och knappt nått vatten som vi fick titta på medans en snubbe tog en av dem och berättade och visade hur de fungerar. De som ville fick även hålla i en liten aligator bebis för 5 dollar, det erbjudandet nappade jag på! Vi ville egentligen att mamma skulle hålla i aligotorn eftersom hon berättat för barnet på dagiset där hon jobbar, att hon skulle åka och titta på krokodiler, och de hade inte trott på henne, så hon lovade att ta ett kort och visa. Men mamma vågade inte, utan jag höll i aligatorn medans hon stod brevid och såg rädd ut 🙂 Hon stötte faktiskt till aligatorn några gånger! Strongt gjort! Man tror ju, i alla fall jag, att en aligator ska vara hård. Men det var den inte, utan den var alldeles mjuk och ganska härlig att hålla i faktiskt, och söt! Aligatorturen tog ca. 1 timme och shown 15 minuter, detta kostade 21 dollar per person, helt klart värt pengarna!

Efter denna häftiga upplevelse åkte vi vidare in mot Fort Lauderdale. Längs vägen stannade vi på Walmart och kollade runt lite, men det blev ingen shopping… Lunch käkade vi på Burger King, hamburgaren var god här också! Hamburgarna är faktiskt mycket godare här i USA än i Sverigen, trots att kedjan är den samma. Med tanke på hur feta de är här, så har de väl haft några stycken att prova hamburgarna på 🙂 (Det var en riktigt fet tjej som åkte på samma propellerbåt som oss, hon tog sig knappt i båten, hennes rumpa var verkligen enorm!)

Vi spenderade sedan eftermiddagen på stranden i Fort Lauderdale by the Sea. En riktigt fin strand med palmer på stranden. Det har vi inte här på Miami Beach. De är väl nedhuggna för att man ska tvingas hyra parasoll. Nu kunde vi istället ligga i skuggan under en palm, härligt! Det var lika stora vågor idag, om inte större, tyvärr glömde D sin mini-surfingbräda på hotellrummet… Sanden var dock lite grövre här än på Miami Beach.

Efter badet drog vi vidare mot Miami. Längs vägen stannade vi på Edwin Watts Golf, där både jag och pappa shoppade golfskor. Riktigt snygga skor till halva priset mot i Sverige! Tittade också efter golfkläder, men det fanns ingenting som föll mig i smaken, får leta vidare! Vi stannade även på Aventura Mall, för andra gången på 3 dagar. Vi hann ju knappt dit förra gången, innan vi drog vidare för att vi blev hungriga. Men idag fick vi chansen att besöka nästan alla affärer. Många affärer men inte speciellt många bra affärer och priserna är ganska dyra! Handlade ett par short på Abercrombie & Fitch, en riktigt bra affär med massa snygga kläder.

Tyvärr är inte min lillebror speciellt sugen på att gå i affärer så han klagar konstant så fort vi ska besöka en affär, riktigt jobbigt. Jag vill ju faktiskt passa på att shoppa lite nu när dollarn är låg!

Runt 20.45 lämnade vi Aventura, där vi också ätit kvällsmat, jag tog en bakad potatis. Resterande kväll spenderades framför datorn. Dagens kort tittade vi också på tillsammans. Jag är riktigt nöjd med korten tagna med den nya kameran, verkar som att kameran uppfyller mina krav!