Miami dag 3

Den tredje dagen i Miami blev en lugn dag. Jag hade tydligen bränt upp mig rejält dagen innan, så det värkte rejält i min kropp, speciellt på ryggen som är alldeles knallröd! Min kropp är fläckigt röd, fattar inte hur det kan bli så! De som blir bruna blir ju alltid jämnt bruna, men blir man röd blir man tydligen fläckig! Jag låg en kort stund på stranden på förmiddagen resterande dag spenderade jag under ett parasoll vid poolen. Vårt hotell har nog världens minsta pool, men det gör inte så mycket när det ligger precis på stranden, poolen är mest till för barn eller om man snabbt vill svalka av sig!

Idag blåste det lite mer än det gjort tidigare, vilket bara var skönt. Det fläktar skönt och det är härliga vågor i havet, kul! Lunch åt vi idag på hotellet.

På kvällen åkte vi iväg med bilen till ett shoppingcentrum i närheten. På vägen dit stannade vi och käkade på min favorithamburgerrestaurang Wendys. Hade inte ätit där sedan jag bodde här för ca. 10 år sedan, men hamburgaren var precis så god som jag kom ihåg den. Helt klart världens godaste hamburgare. Att den dessutom är fyrkantig gör bara saken bättre! Pommes frites är också riktigt goda på Wendys. Det roliga här i USA är att man får väldigt stor dricka om man väljer plus meny. En medium dricka här är lika stor som en large i Sverige. Tar man large här får man en megastor dricka och pommes frites, knappt att man orkar äta upp allt! (Tydligen har inte de anställa på Wendys en egen toalett… se bild nedan…)

På shoppingcentret shoppade vi en kompaktkamera. Det blev inte en Sony DSC-W300 som vi hela tiden tänkt köpa, utan en Sony Cypershot DSC-T300. Vi blev helt enkelt påverkade av expediten som jobbade där som tyckte vi skulle ta den istället. Kameran hade 5x optiskt zoom och en jätte stor pekskärm, 3,5 tum, samt en upplösning på 10.1 megapixel. Upplösningen var som sagt sämre på denna kamera, men det gör inte så mycket, vi har inte tänkt förstora bilderna så mycket att vi kommer märka någon skillnad! Istället hade denna kamera bättre optisk zoom samt större skärm och touchscreen som var riktigt coolt. Hoppas nu kameran är så bra som den verkar! Vi köpte ingen systemkamera, vi tyckte helt enkelt att det blev för dyrt trots att vi skulle tjäna flera tusen på att köpa den här… På kameran vi köpte tjänade vi ca. 1000 kr på att köpa här istället för i Sverige! D slog även till på en iPod Touch, ca. 700 kr billigare än i Sverige. Han köpte även en mini surfingbräda som man kan ha och glida med på vågorna.

Kvällen avslutades med en löprunda på boardwalken längs med stranden, D hängde också med. Det kändes riktigt bra efter allt jag ätit 🙂 Det jobbiga är att magen inte mår så bra efter all fet mat man äter. När jag var som längst bort från hotellet höll det på att gå väldigt illa, men jag lyckades hålla mig tills jag kom tillbaka till hotellet… tur!

Lämna en kommentar

Filed under Florida, Resa

Kommentera

