Dag 1 Miami

Strax efter 15 lämnade vi flygplatsen med vår hyrbil. Vi åkte direkt till hotellet som ligger på Miami Beach, precis vid stranden. Hotellet var väl inte det bästa, men man får väl vad man betalar för! Bra är i alla fall att det ligger direkt på stranden samt att det finns gratis trådlöst internet i alla rum, vi har dessutom havsutsikt från rummets balkong! Det som är lite sämre är att hotellet har världens minsta pool samt en hiss som verkligen går i slow motion!

Efter att vi gått upp med våra väskor till hotellrummen gick vi en kort sväng runt området. Tittade vad som fanns att erbjuda på hotellet (inte mycket!) samt gick ned till stranden och kände på vattnet, som var riktigt varmt! Därefter tog vi bilen och åkte en sväng längre ned på Miami Beach mot South Beach för att kolla om det fanns något bra matställe att äta på. Först hittade vi ingenting, mest klädaffärer, men efter en stund fick vi syn på en Dominos Pizza som vi direkt stannade vid. Pappa verkade vara vrålhungrig så han gick direkt fram och beställde en stor pizza samt breadsticks, det kostade 22 dollar. D som är lite mer ekonomisk (enligt mig snål :)) kollade upp vilka erbjudanden som Dominos erbjöd och hittade ett med två stora pizzor, en 2-liters Coca Cola samt breadsticks för 21 dollar. Jag tyckte det var lite mycket att köpa 2 pizzor men D sa att vi kunde äta resterna dagen efter till lunch… Några bitar gav vi även bort till familjen, till dem räckte inte en stor pizza. Medans vi väntade på pizzorna gick mamma, pappa, syrran och D iväg till en närbutik i närheten och köpte lite vatten, vilket var ganska dyrt… De frågade om det fanns någon stor supermarket i närheten men det var ingen som visste, de flesta pratar spanska här och verkar knappt förstå engelska. (När D beställde våra pizzor tog det typ 5 minuter för killen på pizzerian att förstå vad han beställde och D är riktigt bra på engelska!) På vägen tillbaka till hotellet för att äta pizzorna såg vi en jätte stor supermarket så vi svängde in på parkeringen direkt. Vi slängde sedan i oss pizzorna i bilen! Inte så smidigt men vi ville ju inte att pizzorna skulle bli kalla!

I affären handlade vi lite frukt, dricka, vatten samt lite yogurt och annat smått och gott till frukost dagen efter. När vi kom tillbaka till hotellet parkerade vi bilen i ett parkeringshus som inte alls var billigt. 16 dollar per dygn och då måste bilen stå i garaget hela tiden! Flyttar man bilen tillkommer avgifter hela tiden beroende på hur länge man är borta med bilen, dåligt att inte hotellet har ett eget garage som är gratis! Ytterligare en nackdel med hotellet!

Vi bytte sedan om till badkläder och gick ned till stranden och tog ett kvällsdopp, det var riktigt skönt i vattnet som är så där härligt turkost som det endast brukar vara på bild! Därefter tog hela familjen en promenad längs en Boardwalk i trä som sträcker sig flera kilometer längs stranden. Från 47:e till 20:e gatan. ( Vi bor på 41:e) Sedan var vi alla så övertrötta att vi gick till hotellrummet, duschade och stupade i säng redan vid 21.30. Då hade jag inte sovit mer än ca. 2 timmar totalt på 2 dygn, inte undra på att man var trött!