Bloggning på flygresan till Miami

När jag skriver detta sitter jag på planet mellan Frankfurt och Miami. Just nu är klockan 16.30 och vi har ungefär 3 timmars flygtid kvar. Känns som jag suttit på detta plan i en evighet!

Resan mellan Arlanda och Frankfurt gick snabbt och bra. Dock kom vi iväg lite sent och blev uppmötta av personal på flygplatsen i Frankfurt för att inte missa planet vidare mot Miami. Det stod en buss ute på plattformen som samtliga resenärer som skulle vidare till Miami fick hoppa på. Dock kunde inte bussen köra oss ända fram till rätt terminal utan vi fick gå i rask takt i en evighet tills svetten började rinna på mig, svettigt värre! Självklart låg terminalen vi skulle till så långt bort man kunde komma i byggnaden! Väldigt bra service av flygbolaget som såg till så att vi inte missade planet, det hade inte varit roligt!

Har suttit på detta plan i ungefär 6 timmar nu, men det känns som en evighet. Tror faktiskt det är de längsta timmarna i mitt liv. Inte blir det bättre av att jag är flygrädd och tycker att planet skakar och låter konstigt precis hela tiden. Har faktiskt kunnat sova i två korta perioder, men vaknar upp så fort det blir minste rörelse i planet, så jag är riktigt trött! Sov endast en timme i natt innan det bar av till flygplatsen 01.00. Kommer helt klart somna gott ikväll!

Under flygresan har det inte hänt mycket. Just nu visas den andra filmen under resan men eftersom jag tyckte att ljudet var så dåligt i den första filmen struntade jag i att ens börja se på denna film. Jag köpte boken Aldrig fucka upp av Jens Lapidus igår, så några kapitel i den har jag läst, men jag har svårt att koncentrera mig. Har mest suttit och stirrat rakt ut, inte undra på att tiden går långsamt. D har sovit i princip hela resan, som vanligt när han reser. Han kan somna var som helst… Lite snacks har jag hunnit äta samt lite mat. Kyckling med ris var det som serverades, vilket såg riktigt vidrig ut. Kycklingen fick jag dock i mig, måste ju få någon mat i magen. Tycker alltid maten luktar så extremt illa på flygplan, får kväljningar bara jag känner doften av maten, usch! Har också käkat lite godis samt druckit några glas Coca Cola, jag har ju ett uppehåll i mitt nyårslöfte under resan till USA, tyvärr var det inte så gott som jag mindes. Man har väl en tendens att förstora upp hur gott någonting är när man inte får äta det och inte har ätit det på flera månader. Men kroppen behöver verkligen socker under dessa förhållanden! Nu är det faktiskt bara 2,5 timme kvar till landning, tänk vad tiden kan gå snabbt när man har roligt 🙂

1 kommentar

Filed under Florida, Resa

One response to “Bloggning på flygresan till Miami

  1. kan man vara inne på internet medans man flyger?

Kommentera

