Golf och städning

Denna vecka har jag haft fullt upp varje kväll. Har varit på golfbanan tre kvällar i rad nu och svingen blir bara bättre och bättre! Ska ju spela upp på söndag, så det gäller verkligen att öva! Har även teoriprov på söndag, men det tror jag inte blir så svårt, ofta räcker det med lite sunt förnuft. Har alla golfböcker liggandes bredvid sängen så att jag kan läsa lite innan jag går och lägger mig.

Har också försökt städat undan lite i lägenheten, men vill ju inte komma hem till en smutsig lägenhet när man varit borta! Igår dammade jag och idag dammsög jag samt torkade golv. Imorgon ska badrummet städas och på söndag ska sängkläderna bytas och alla kläder tvättas. Dessutom ska vi hinna plannera resan samt packa! Jag har ju som sagt även golf lördag och söndag mellan 8-13. Tänkte även gå en liten golfrund med pappa på söndag eftermiddag om jag klarar proven. Så det blir inte mycket tid över…

D har inte varit hemma på hela veckan, han måste jobba järnet nu innan semestern, så jag har haft det lungt här hemma. Imorgon tänkte jag att vi skulle försöka plannera resan lite, skriva ned vilka platser vi vill besöka samt vad vi vill göra. När vi är klara tänkte jag publicera listan här på bloggen, sedan får vi väl se om allt hinns med eller inte! Senast söndag borde planneringen vara klar!

Inte nog med att jag har massa att göra, jag har ju även jour denna vecka. Vilket har gjort att jag varit nervös hela tiden för att telefonen ska ringa. Har dock endast fått ett samtal än så länge, igår kväll när jag låg och läste i sängen. Hoppade till när telefonen helt plötsligt började ringa och visste inte riktigt vad jag skulle göra, men jag svarade till slut. Det var ett problem som inte jag kunde lösa så jag fick ringa till en kollega som fixade problemet, skönt! Nu hoppas jag inte det blir några fler samtal under veckan!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

