Kul att plugga golf!

Igår var det första gången på golfkursen. Vi fick litteratur och gick igenom några regler. Det finns hur mycket regler som helst som man måste kunna när man spelar golf! Fattar inte hur jag ska kunna komma ihåg alla!? Det var riktigt intressant. Brukar bli så himla trött när jag sitter och lyssnar i 2 timmar, men det blev jag inte igår, det var så intressant allt som sades att jag inte alls blev trött, istället blev jag bara mer intresserad och ville lära mig mer!

Idag var det kurs igen. Vi började med att gå runt på banan och kursledaren slängde bollen på alla möjliga ställen och så skulle vi berätta vad man fick göra i de olika situationerna. Vad händer t ex om bollen hamnar i ett vattenhinder, om den hamnar utanför banan eller i en grop etc. Det kändes som att det var olika regler för alla situationer han gick igenom och till slut fattade jag ingenting eftersom jag blandat ihop allt! Jobbigt, måste helt klart börja plugga till teoriprovet, som är nästa söndag, redan nu! Innan dess ska vi dock ha ytterligare 2-3 teorilektioner, som tur är! Efter genomgången på banan var det dags för kursens första praktiklektion. Äntligen fick jag lära mig hur man ska hålla klubban, hur man ska stå samt hur man ska svinga klubban. Märkte att min pappa inte lärt mig helt rätt… Fick till några bra slag, men så fort läraren stod bredvid slog jag helt värdelöst, så typiskt. Men träning ger färdighet! Det är riktigt kul när man känner att man får till några bra slag på raken!

Nej, nu ska jag ta och plugga lite!

1 kommentar

Filed under Sport

One response to “Kul att plugga golf!

  1. Kul! Jag måste bara fråga en sak. Jag är medlem på gratisbio.se, som du och såg på deras hemsida att man kunde lägga upp en banner från dem på sin blogg. men vad är koden ?

Kommentera

