Nervös inför jour

På måndag ska jag ha min första jour-vecka på jobbet. Jag har försökt att förtränga detta så länge som möjligt, men igår insåg jag att det inte är många dagar kvar… Då stressade jag upp mig själv och frågade ut samtliga arbetskamrater vilka system de kan, så att jag vet vem jag ska ringa om ett problem uppstår.

Det är tyvärr så att jag inte kan någonting om de system vi har support på. Jag har ju inte jobbat speciellt länge och det jag jobbat med har endast innefattat ett nytt system som inte är i drift ännu. Så det finns ingen möjlighet för mig att hjälpa dem med problem i övriga system. Det får helt enkelt bli så att jag får ringa till de som kan. Jag som hatar att ringa och väcka folk, tänk er då att ringa till någon mitt i natten och väcka personen, vi har nämligen jour dygnet runt… inte alls roligt!

Det jag kan hjälpa till med är att låsa upp konton som låst sig, byta ut lösenord samt byta ut skärmar, möss eller tangentbord om det skulle vara så att något sådant går sönder. Inte mycket till hjälp alltså, men jag får hoppas på samtal helt enkelt!

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Rädsla

Kommentera

