Snälla använd kortkommandon!

Om det är något jag blir irriterad på är det människor som inte använder kortkommanden! Vad jag än gör så vill jag göra det så snabbt som möjligt, att då sitta bredvid någon annan som envisas med att gå in i menyn och klicka runt varje gång personen ska söka efter någonting gör mig tokig! Varför inte göra det den snabba vägen!?

Några av de kortkommandon jag använder varje dag är bland annat:

  • ctrl + F – För att söka
  • ctrl + C – för att kopiera
  • ctrl + V – för att klistra in
  • ctrl + Z – för att ångra
  • ctrl + Y – för att ångra det man just ångrat
  • F5 – Execute i SQL-Server
  • etc.

Det finns massa bra sajter nätet som listar de vanligaste kortkommandona, spana in dessa vettja! Den tid du lägger på detta kommer du tjäna in tusen gånger om!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbiga människor, Jobbigt, Störande

Kommentera

