3:a i pokerturnering!!!

Idag var jag för andra gången med i en pokerturnering på Svenska Spel som en arbetskamrat till mig anordnade. 23 stycken var det som var med och spelade denna gång, mot 22 stycken förra gången. Det var 27 stycken som sa att de skulle vara med, men de anmälde sig aldrig, dåligt!

Det gick ganska bra för mig till en början, fick bland annat triss i kungar och fyrtal i 10:or, men hade lite otur eftersom ingen annan hade något så de gick inte med och därför vann jag inte speciellt mycket marker, riktigt synd! Fick även triss i ess en gång, men då la sig samtliga, snacka om röta!

Sedan fick jag aldrig några direkt bra kort, men höll mig ändå kvar till en 3:e plats och några hundralappar i vinst! Min pappa var också med och spelade, han var chip-leader i stort sett hela turneringen och ledde stort. Hade typ 35000 i marker när 2:an hade 15000, men sedan gjorde han bort sig rejält och gick ”All-in” mot 2:an och förlorade då hälften av markerna, sedan hämtade han aldrig upp sig utan åkte ut som 4:a. Han hade dessutom riktig otur när han åkte ut, eftersom han hade bättre kort på handen, men så kan det gå…

Det var i alla fall riktigt roligt, har kanske haft lite nybörjartur, de få gånger jag spelat, men hoppas turen håller i sig!

1 kommentar

Filed under Händelser, Jobb, Roligt, Spel

One response to “3:a i pokerturnering!!!

  1. Man får säga grattis då!!! Och vad kul med två El-vingar i toppstriden 🙂 Synd att man jobbade sent och kom flåsande upp på hotellrummet för att efter inloggning få beskedet ”turneringen är låst för nya registreringar” pga av att jag var 2 min sen. Jaja nästa gång blir det tuffare med hajen vid bordet 😉

Kommentera

