Spagettikod

Jag har jobbat med en uppgift på jobbet i flera veckor nu som innebär att jag måste skriva ett x-antal Insert, update och delete procedurer. Efter lite testning visade det sig att vi tänkt fel när det gäller delete-procedurerna och istället för att en viss del av en order togs bort, togs hela ordern bort, vilket ju var jätte bra att vi upptäckte vid test 🙂 Jag meddelade en av mina utvecklingsledare detta och sa vad jag tänkte göra för att lösa problemet. Han säger då: ”Gör så du, men lägg inte till massa spagettikod!”

Snacka om nedvärderande! Vi brukar ha ganska skämtsam jargong mot varandra, men när han sa detta blev jag faktiskt sur! Jag är faktiskt alltid noga med hur jag gör saker och ting!

Det slutade inte med detta utan när jag meddelar honom att jag är klar med den första proceduren och vill att han dubbelkollar så att jag gjort rätt säger han ”Har du nått att visa då?!” Ungefär som att jag brukar be honom komma fast jag inte är klar med det jag ska visa, så brukar det ju inte alls vara!

Han ska allt få igen! Fast han kanske gav igen för något jag sagt tidigare, som sagt, vi brukar ha ganska skämtsam jargong…

Lämna en kommentar

Filed under Jobb

Kommentera

