Helgen i Göteborg

Helgen spenderade, som sagt, jag och D i Göteborg hos hans syster, systerbarn samt sambo.

Lördagen började jag med en promenad ute i det fina vädret, jag har hittat en bra runda som jag brukar gå när jag är där! Därefter tog jag en dusch och sedan tog jag och D spårvagnen till Avenyn. Där gick vi runt i några affärer, jag shoppade ett par bruna capribyxor H&M, sedan käkade vi lunch på Hard Rock Café ute i solen, härligt! Vi handlade ett ölglas samt ett shot glas till vår samling. Efter maten gick vi vidare på stan, jag besökte varenda sko affär i typ hela Göteborg för att hitta sandalerna från Ecco som jag vill ha, men de fanns inte någonstans… jätte konstigt! Handlade även 6 stora rödvinsglas på Mique, de kostade 49 kr/st, men fanns i 6-pack för 249 kr. När vi kom fram till kassan fick jag se en skylt bakom disken där det står att det är halva priset på samtliga varor i butiken, vi betalade således endast 124.50 kr för vinglasen, ett riktigt fynd!

Efter stan åkte vi tillbaks hem till D’s syster. Vi gick iväg en sväng till lekparken och grävde i sanden, gungade och hade skoj tillsammans med barnen, även jag hade kul 🙂 Sedan käkade vi gott och tog det lungt framför tv’n.

På söndagen åkte vi till Universeum allihopa. Det var bra, men inte så bra som jag trott… Det fanns massa fina och coola djur. Bäst var nog att få gå runt i regnskog. Där fanns det vilda små apor varav en skrämde slag på D’s systerson när den hoppade upp ur en stubbe. Vi kom riktigt nära dem, så nära att vi kunde ha klappat dem, men det fick man inte… Förutom djur fanns det också 2 andra stora rum, ett upplevelserum där det fanns massa aktiviteter man kunde utföra och man kunde även få prova att sitta i en riktig polisbil, det gillade D’s systerson! Och ett utforskningsrum där man fick fick information om bland annat rymden.

Efter Universium spenderade vi resten av eftermiddagen på altanen i solen, sedan var det dags för mig och D att ta tåget hem till Degerfors vid 6-snåret. Det var en rolig helg!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Shopping

Kommentera

