Studentpresenter till killar (& tjejer!)

Jag har på senaste tiden fått jätte många träffar på inlägget om studentpresenter till killar som jag skrev förra året. Nu är det ju ett nytt år med nya ideér så därför tänkte jag tipsa om fler bra saker man kan köpa i studenpresent till en kille, men också till en tjej!

Som jag sagt tidigare tycker jag att de bästa presenterna är presenter där man gör något tillsammans, så kallade upplevelsepresenter. Varför inte ta med din bror, syster, son, dotter, flickvän eller pojkvän till gokartbanan och tävla mot varandra, eller åka iväg och få massage tillsammans. Det finns massa sajter med färdiga upplevelsepresenter som går att köpa. Men har man fantasi kan man hitta på något som passar perfekt till den som ska ta studenten och sedan skapa ett eget presentkort och ge bort, precis som jag gjorde till min lillebror när han tog studenten förra året och till D när han fyllde år. En weekendresa till Paris eller Rom tillsammans med pojkvännen eller flickvännen behöver inte kosta mer än några hundralappar och blir garanterat uppskattat, handla biljetter hos t ex Ryanair och skapa ett eget snyggt presentkort! Biljetter till en konsert eller musikal blir också garanterat uppskattat, det finns hundratals roliga saker man kan göra tillsammans!

Vill man hellre ge bort en sak går det lika bra att ge bort de saker jag tipsade om förra året, de är lika aktuella i år, bara billigare, vilket inte alls är fel. Annars kommer här tips på lite fler saker att ge
bort:

  • Nya iPod Nano, finns att köpa på applestore. Då ingår alltid gratis gravyr, så att man kan göra den personlig. Varför inte gravera in något så att personen som ska ta studenten alltid minns dagen då han/hon tog studenten. Finns i massa läckra färger. (Ytterligare en sak som kan graveras och som också är en bra studentpresent!)

 

  • Hushållsprodukter från OBH Nordica i serien Chille, hur snyggt som helst!

 

  • Snygg sladdlös dammsugare från Electrolux, kan alltid stå framme eftersom den är så snygg!

 

Just nu får jag inte slut på ideér, så nu får jag ge mig innan detta inlägg blir hur långt som helst. Här kommer slutligen några fler ideér på saker som passar bra som studenpresent:

Glöm inte bort att det också finns massa snygga smycken som säkert skulle uppskattas som studentpresent samt att ett fint gossedjur att hänga runt halsen är ett måste!

8 kommentarer

Filed under Presenter

8 responses to “Studentpresenter till killar (& tjejer!)

  1. Malin

    Emilia; TACK! Det är rullgardiner som jag beställde hos Frapp.se. Jag kapade bort lite tyg efter som jag inte använder dom som rullgardiner utan emr för ”syns skull” så jag gjorde en gardinkappa till min flicka samt löparen på bordet av det överblivna tyget. Men det finns även att köpa i metervara. Det kommer från MAIRO och mönstret heter Blomma. Kul att du gillar det. 🙂

  2. Oj oj, det var ju en hel del som du räknade upp! 😉 Det skojiga är att jag har både dammsugaren, mobilen, datorn och kameran! (ixus i en annan modell) Men visst är det bra studentpresenter 🙂

  3. He. Jag gillar förslagen, men det är ju jättedyra saker ;(

  4. Mine är kanon! Funkar till allt, kaffe, te, vas…ett multiverktyg helt enkelt. Köpte precis den svarta vasen. Se länk

  5. Clara

    Här finns även jättefina studentpresenter http://www.student2009.nu
    Jag köpte en nalle där till min store bror som tar studenten

  6. Vilken tur att jag såg ditt inlägg här! Jag hittade ett svar på ditt inlägg om studentpresenter för ett år sedan med tips om boken ”101 SAKER DU BÖR VETA HUR MAN GÖR”, det va ju toppen! Den ska jag absolut köpa och ge bort till en kille som inte har önskat sig något. Tack!

  7. Emma

    För två år sedan va det visst, jag tänkte inte så långt 😉

Kommentera

