Pokerturnering live

I torsdag var det dags för en live-turnering i poker igen! Denna gång tog jag med mig D och han visade vart skåpet ska stå, han kom nämligen 2:a! Själv kom jag 4:a av 11 spelare, vilket heller inte är fy skam! Precis som när vi spelade via nätet hamnade jag precis utanför prispallen och fick ingen vinst, men D delade med sig lite av sin vinst, vilket jag inte tackade nej till 🙂 Strömberg hade tur som vanligt och fick hur bra händer som helst i början, de flesta trodde inte han hade nått på handen och spelade med, att vara lite dragen gör tydligen att folk inte tror man kan spela poker 😉 Han fick till och med fyrtal i knektar en gång, det kan inte ske speciellt ofta!

Strömberg hade också som vanligt många järn i helgen, spelade poker, fipplade med mobilen, drack vin, snackade en massa och bloggade live (ni kan se mig i profil), inte illa! Tyvärr började nog vinet verka efter ett tag och han hamnade i Losers corner!

Ingen verkar tro att jag kan spela poker, inte jag själv heller, men att först komma 6:a och sedan 4:a bevisar nog att jag inte är allt för dåligt! Tyvärr gjorde D’s 2:a placering att flera trodde att det var han som satt framför datorn när vi spelade vi nätet, men det gjorde han faktiskt inte. Jag blir bara bättre och bättre 🙂

3 kommentarer

Filed under Händelser, Jobb, Roligt, Spel

3 responses to “Pokerturnering live

  1. :-O ja vad ska man säga, riktigt kul och D visade verkligen vart skåpet skulle stå, men då hade han ju också professionell poker rådgivning direkt till vänster 😉

    Grattis också Emilia för din placering ”in the money” och även där med bra rådgivning direkt till höger ^^

    GG!

  2. Ojdå! Emelia var det ju *hick*

  3. Pingback: Snäll arbetskamrat… « Emelia.nu

Kommentera

