Kamera köp

Min kamera gick sönder för några månader sedan och sedan dess har jag använt D’s kamera som jag inte alls är speciellt förtjust i… Jag hade därför tänkt köpa en ny kamera innan USA-resan, men nu funderar jag på att avvakta tills vi befinner oss i USA, får väl helt enkelt leva med D’s kamera fram tills dess!

Jag har riktat in mig på att köpa en kamera från Sony, varför vet jag inte, men jag tycker de verkar vara bra. Dessutom har de modeller jag tittat på HD-utgång för bättre bild på tv:n. Och eftersom vi har en Full-HD tv från Sony kommer vi ju kunna titta på bilderna på tv:n med riktigt bra kvalité! Funderade ett tag på att köpa en systemkamera, men jag avvaktar med det och satsar på en mindre kompaktkamera istället, det blir ju mycket bättre bilder med en systemkamera, men för att få en bra sådan krävs det några fler tusenlappar än för en liten kompaktkamera…

Om jag köpt kameran här i Sverige hade jag satsat på en Sony DSC-W90, som kostar ca. 2000 kr. Men köper jag kamera i USA istället kan jag få den nyare och bättre modellen Sony DSC-W300 för ca. 2500 kr, då vill jag ju hellre köpa den! I Sverige kostar denna runt 3500 kr…

Vilken kamera skulle ni köpa om ni skulle köpa ny kamera? (Välj fritt, behöver inte vara någon utav ovanstående modeller :))

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Shopping, Tekniska prylar

Kommentera

