Härlig och lugn Valborgsmässoafton!

Jag har faktiskt aldrig festat på Valborgsmässoafton. Valborg för mig är att ha det trevligt tillsammans med släkten hos mina kusiner där vi har en lite större brasa och en lite mindre eld där vi grillar korv och pinnbröd.

Jag slutade jobbet vid 16-snåret och cyklade direkt till tågstationen och mötte upp D som idag slutade tidigare från jobbet. Vi hann hem en sväng innan brasan och såg ett avsnitt av Barnmorskorna, som alltid gör mig tårögd… Sedan åkte vi hem till mina kusiner där vi grillade korv och pinnbröd och bara umgicks och hade det trevligt. Tyvärr glömde jag kameran, som jag gjort flera gånger nu, när man verkligen vill ta kort… men här är inlägget från förra årets valborgsmässofirande med några bilder! Det ser i princip likadant ut varje år, så bilderna hade nog var ungefär de samma, med skillnad att solen inte sken i år, det kom faktiskt några regndroppar, men det började aldrig regna på allvar som tur var!

Strax efter 20 åkte vi hem och duschade båda två, då luktade vi båda fördjävligt, fick hänga ut kläderna på vädring och som tur är har vi tvättid imorgon! Direkt efter duschen åkte D in till Karlskoga för att titta på Champions Leauge med en kompis. Vilket inte gjorde mig ett dugg eftersom jag riktigt längtat efter att se ett avsnitt av Greys Anatomy och Gossip Girl, det var så himla skönt att bara vara ensam och ta det lungt framför mina favoritserier! Efter att ha sett båda avsnitten fick jag ett ryck och blötdammade hela lägenheten. Vi ska nämligen städa hela lägenheten imorgon, dammsuga, torka golv och skura badrummet och för att slippa damma imorgon också så gjorde jag det nu istället, mindre att göra imorgon, vilket känns skönt. Nu är klockan 23.30 och jag tror faktiskt jag ska gå och lägga mig, har inte lagt mig så här tidigt på hela veckan, men som vanligt är jag alltid supertrött i slutet på en arbetsvecka, trots att slutet på arbetsveckan endast är en onsdag, men det ska bli så skönt att kunna vakna av mig själv imorgon, att slippa ställa klockan, man blir så mycket mer utvilad när man får vakna av sig själv!

2 kommentarer

Filed under Händelser, Härligt

2 responses to “Härlig och lugn Valborgsmässoafton!

  1. Måste bara säga att detta var en riktigt bra, snygg och läsvärd blogg.. Kolla gärna in på min och lämna en kommentar, tack: http://hygienkonsult.blogspot.com

  2. Joakim: Jag bockar och bugar 🙂

Kommentera

