Mitt promenadstråk

Idag ska ni få följa med mig på promenad!

Jag hade nämligen med mig kameran ut på promenaden idag, jag ville visa er hur himla fint det är att promenera här i Degerfors! Syrran hängde med på promenaden idag, hon kom med tåget i eftermiddags. Tog sedan cykeln hem till mig och sedan bar det av på promenad. Efter promenaden cyklade jag med syrran hem till mina föräldrar och käkade ute på altanen. Jag cyklade i t-shirt, så himla skönt ute! Efter maten tog vi en liten promenad runt Strömtorp också!

Jag börjar med att lämna lägenheten och gå ned mot Stora Valla. Sedan går jag längs med Stora Valla och svänger ner på vägen längs med älven och går vidare mot slalombacken. I backen upp mot slalombacken svänger jag av ner i skogen och går höger så att jag får gå runt en liten udde. Går sedan vidare mot campingen och runt udden där. Sedan går jag längs med stranden och stigen ut mot döviken. Går längs med vattnet tills jag kommer ut vid Stora Degernäs och första hålet på golfbanan. Går uppför backen vid golfbanan och vidare mot slalombacken, går upp vid hålet vid slalombacken och uppför slalombacken på stigen till vänster i backen. Väl upp på toppen går jag rakt fram och igenom skogen tills jag kommer till vattentornet. Går sedan på vägen bakom husen som ligger högst upp i Ramshöjden och vidare ner mot Pekås och sedan går jag hem till lägenheten igen. En promenad på drygt 1 h och 10 min, en mycket vacker promenad, speciellt nu när våren är här och allt håller på att slå ut!

 

 

3 kommentarer

Filed under Härligt, Träning

3 responses to “Mitt promenadstråk

  1. Ser ut som en trevlig runda 🙂

  2. Det är det verkligen! Synd att det inte ser lika härligt ut på bild som i verkligheten bara!

  3. Pingback: Missad bild från promenadstråk « Emelias värld

Kommentera

