Klassfest

I lördags hade det blivit dags för klassfest för samtliga 9:or med avgångsår 1998 i Karlskoga och Degerfors. Festen hölls på Nya Kupolen i Karlskoga och även 9:or med avgångsår 1993 var ditbjudna, dessa var dock inte alls många…

Eftersom jag var kontaktperson åt min klass och ringde runt till samtliga i klassen (förutom 2 stycken som jag inte fick tag på) visste jag att 11 stycken, ink. mig hade sagt att de skulle gå på klassfesten. Några dagar innan festen bad jag arrangören Barabamba om en lista på personer som betalat och det visade sig att 8 stycken betalat och det var också dessa som kom på festen i lördags. Helt ok med 8 stycken eftersom vi endast var 21 stycken i klassen! Dock dåligt av de som sa att de skulle gå att inte betala och komma!

Klassfesten var tyvärr inte alls lika kul som jag förväntat mig, tyvärr var de vissa som inte hade mognat alls sedan vi gick ut nian… Det verkade som att det viktigaste fortfarande var att supa så mycket som möjligt! Vissa i klassen pratade jag knappt med medans jag pratade mer med andra, även från parallelklasser. Det var kul att få reda på vad alla gjorde nu för tiden samt att se hur det såg ut, dock var det ingen särskild som hade förändrat sig speciellt mycket, det var dock en kille som jag inte kände igen överhuvudtaget…

Maten var faktiskt under all kritik, inte alls gott. Det var någon typ av buffé med fläskfilé, potatiskaka, sallad, någon kall makaronilåda samt bröd, ingen höjdare, maten i torsdags var klart mycket bättre! När man betalar 395 kr för festen förväntar man sig mycket bättre mat och dessutom att dryck ingår, vilket det inte gjorde! Man fick en välkomstdrink när man kom och sedan buffé resterande dryck fick man köpa själv, och inte hade de Smirnoff Ice heller… Jag drack 2 Xider, sedan hade jag fått nog, de var inte alls goda.

När vi åt snackade vi lite, men vissa verkade inte alls vara intresserade av vad övriga gjort de senaste åren, utan satt mest och pratade med de som de brukar umgås med, vilket ju inte riktigt är meningen med en klassfest. Efter maten blev det dans till discomusik och då dansade jag tillsammans med min kompis F som gick i en parallelklass på högstadiet samt med några andra från klassen och några från parallelklasserna, det var kul, men synd att musiken körde igång så tidigt, man kunde ju då inte prata med varandra.

Klockan 23 var både jag och F trötta på festen, då hade de flesta dragit vidare, så vi gick hem… jag var besviken över kvällen! Tyvärr glömde jag kameran även denna gång, tog några bilder med mobilen, men de blir ju inte alls bra…

2 kommentarer

Filed under Party

2 responses to “Klassfest

  1. Linda

    Ja du Emelia, så vitt jag vet så är väl en klassfest till för att prata med med vem man vill…. Känner man att man inte har så mycket gemensamt med vissa så har man inte heller så mycket att säga till varandra…. Varför lägga ner tid på så mycket onödigt kallprat om man egentligen känner att man inte bryr sig… känns lite falskt tycker ja! Jag tycker du ska tänka efter innan du börjar kritisera andra, så man behandlar andra blir man själv behandlad.

  2. Självklart får man prata med vem man vill, men om man ändå bara pratar med de man umgås med annars är det ju ingen idé att gå på klassfest, dock inget illa menat mot dig!

    Själva vitsen med en klassfest är ju att man ska umgås och träffa sin gamla klass.

    Vi har helt enkelt olika åsikt. Men jag anser inte att ovanstående inlägg var kritik mot någon, utan det måste mer ha varit så att du tog åt dig, annars skulle du inte ta det som kritik.

Kommentera

