Hyrbil USA

I helgen bokade jag och D hyrbil inför USA-resan. Det blev en Dodge Neon som vi bokade via hyrbilsföretaget AutoGlobal Sverige. Hittade företaget via nätet efter sökningar på information om USA och det sas att de hade riktigt bra priser, vilket visade sig vara sant. För en vecka fick jag och D betala 1520 kr, vilket inte alls är farligt! Det fanns även billigare bilar fast då med 2 dörrar för 1290 kr, men vi lyxade till det lite 🙂

De första 2 veckorna av resan är ju även min familj med och då har pappa hyrt en minibuss från samma bolag, en Dodge Caravan. Den kostar 4700 kr för 2 veckor, vilket inte låter billigt men är betydligt mycket billigare än övriga biluthyrningsfirmor vi hittat.

Både pappa och jag och D bokade även paketet GOLD/PLATINIUM PACKAGE vilket innebär att fler än en person får köra bilen samt att en tank bensin ingår. Detta kostade 30 kr per dag, vilket inte är mer än en tank bensin kostar. Jag och D valde även att hyra en GPS under vår vecka för 10 dollar per dygn.

Snart är det bara en månad kvar tills vi åker, I can’t wait!

 

Lämna en kommentar

Filed under Resa

Kommentera

