6:a i pokerturnering!!!

I onsdags anordnade en arbetskamrat till mig en pokerturnering i Texas hold ’em på Svenska Spel. Vi var 24 stycken totalt, ca. 10 stycken från mitt jobb, dock endast 6 från min avdelning, och resterade kom från lite olika företag här runt omkring. Det var första gången jag spelade poker på Svenska spel så det var ganska svårt i början, men riktigt kul! Jag har sett min lillebror och pappa spela flera gånger så helt nytt var det inte för mig, men det gällde att hänga med i svängarna. Jag höll mig kvar ganska länge, var faktiskt ”chipleader” där ett tag, men hade lite otur och förlorade massa pengar när några stycken gick ”all-in” och jag följde med, jag ska hålla hårdare i markerna nästa gång! För jag hoppas verkligen det blir en nästa gång! Lite otur att inte ytterligare en person åkte ut innan mig för då hade jag vunnit tillbaka insatsen, men det är sånt som händer i spel…

Fick en chock dagen efter turneringen när min kollega mailade ut en resultlista och jag får se att ett ex till mig varit med och spelat, vi var till och med förlovade en gång i tiden, men eftersom alla har smeknamn hade jag ingen aning om vem som var vem. Jag hade en lista på samtligas namn och smeknamn men jag tänkte aldrig på att mitt ex var med under spelet, spelade aldrig på samma bord som honom, inte förrän på finalbordet, men då åkte han ut först (han kom 10:a) så då märkte jag inte ens att han var med.

På torsdag är det dags för en live turnering igen, 3:e gången för mig, denna gång tänker jag inte åka ut nästa sist som jag gjort de senaste gångerna! D ska också vara med och spela, det ska bli kul!

 

2 kommentarer

Filed under Händelser, Jobb, Roligt, Spel

2 responses to “6:a i pokerturnering!!!

  1. Pingback: Pokerturnering live « Emelias värld

  2. Pingback: 3:a i pokerturnering!!! « Emelias värld

Kommentera

