Dags att ta grönt kort!

Igår blev jag riktigt sur! Jag bestämde mig nämligen förra året för att ta grönt kort i golf i år. Mina planer grusades dock när vi beställde resan till USA, eftersom jag då ville spara så mycket pengar till resan som möjligt och då inte tyckte jag hade råd att betala 14 000 kr för en spelrätt i Degerfors Golfklubb. I går fick jag reda på att man inte behöver köpa någon spelrätt det första året om man tar grönt kort, utan man behöver bara betala årsavgiften på 3600 kr och då ingår även kursen i priset! Varför hade ingen sagt detta till mig!? Jag blev faktiskt mest sur på pappa som ju är medlem i Degerfors Golfklubb och borde ha koll på detta, kan man tycka!

Så de sista två helgerna i maj ska jag gå på golf-kurs, har jour den sista veckan så hoppas verkligen att någon på jobbet kan ”täcka” för mig under kursen… Jag ringde precis min kusin som också spelar golf och frågade om jag fick köpa hennes gamla klubbor, vilket jag fick för endast 400 kr!! Det blir perfekt till att börja med!

Lämna en kommentar

Filed under Sport

Kommentera

