Riktigt dålig fotboll samt sur pappa!

Jag lämnade Stora Valla och Degerfors matchen redan i 75:e minuten, då orkade jag inte se mer! Sirius hade precis gjort 5-1, riktigt dåligt! Efter 20 minuter låg Degerfors under med 2-0. Då skickade jag ett SMS till min pappa som befinner sig i Kina:

Det har gått 20 min & de ligger under med 2-0. De spelar riktigt dåligt & jag känner inte igen en enda spelare. Nu blev det visst 3-0.

Medans jag skrev SMS’et gjorde Sirius ytterligare ett mål, vilket jag hann få med i SMS’et! Efter en liten stund fick jag ett svar från en sur pappa:

Nu behöver du inte skicka fler SMS. Jag sover dåligt ändå.

Jag väckte honom tydligen. Visste att han troligtvis låg och sov eftersom Kina ligger 6 timmar framåt i tiden, men inte trodde jag väl att han skulle vakna så lätt! Tänkte att han skulle få ett ”trevligt” SMS att läsa när han vaknade! Men vill man inte bli väckt ska man heller inte ha på mobilen, så det så!

Om matchen kan jag säga att det var bland den sämsta fotboll jag någonsin sett. Det var som att titta på ett ungdomslag eller Korpen. Inget spel, bortslagna passningar, lätta spelare som inte kunde ta emot en enkel tackling och som dessutom var riktigt långsamma. Matchen kunde lätt ha slutat med förlust med två-siffrigt. Matchen slutade 5-1 till slut. Degerfors måste verkligen skärpa sig om de vill fortsätta spela i Superettan!

 

Lämna en kommentar

Filed under Sport

Kommentera

