Första hemmamatchen för Degerfors IF

Snart ska jag gå ner på Stora Valla och titta på fotboll mellan Degerfors IF och Sirius. Det är första matchen för säsongen så det ska bli kul att se vad de går för!

Jag har alltit varit sportintresserad och har själv spelat fotboll i Degerfors damlag, när det fanns för några år sedan, i division 3. Så att gå på fotboll tycker jag är riktigt kul! Kollar oftast inte på matcher som går på tv men att se fotboll live tycker jag är kul, speciellt att se Degerfors IF spela. Eftersom jag är född och uppväxt här så vill jag ju att det ska gå bra för ”vårat” lag!

Dessutom kostar det mig ingenting att gå på Degerfors IF’s hemmamatcher eftersom mitt jobb är huvudsponsor, så samtliga anställda på jobbet kan gå på alla hemmamatcher gratis, riktigt bra! Speciellt för de som går på samtliga hemmamatcher eftersom man tjänar 1500 kr. Att gå på fotboll är inte billigt direkt, 100 kr per match, vilket innebär 1500 kr för de 15 hemmamatcher som Degerfors IF spelar i år. Nej, nu måste jag ta och kila iväg!

Lämna en kommentar

Filed under Sport

Kommentera

