Kvartalsaktiviteten var en riktigt skrattfest!

Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde ikväll på väldigt länge!

Anledningen till detta var kvartalsaktiviteten som vi hade med jobbet, en aktivitet jag varit med och plannerat. Kvällen började med bowling i Kristinehamn. Vi spelade bowling i 1,5 timme och jag var riktigt nöjd med mitt spel, fick 149 poäng på min 3:e serie! Efter bowlingen åt vi en jätte god buffé med massa olika kött, potatis, sallader och såser. Sedan satt vi kvar i flera timmar och pratade och framförallt skrattade halvt ihjäl oss. Det finns vissa personer på mitt jobb som är så enormt roliga så att jag nästan skrattar ihjäl mig så fort de öppnar munnen, på mitt jobb behöver man verkligen inte vara rädd för att inte ha roligt tillsammans med sina kollegor!

När bowlinghallen stängde vid 22 åkte några i en bil till Karlskoga, några i en annan bil till Degerfors och resterande personer i en minibuss som vi hyrt, som jag fick äran att köra eftersom jag agerade chafför. Vilket jag absolut inte hade någonting emot, jag kan ha lika roligt, om inte mer, trots att jag är nykter, jag skrattar lika mycket för det! Personerna i min bil ville åka en sväng förbi McDonald’s, så det var bara att svänga förbi. Väl där smällde de i sig massa mat och jag åt en liten glass. Beställde en ”7-kroners glass”, men fick betala 8 kr, tydligen var det inte en ”7-kroners glass” längre…! Nyss var det ju en ”5-kroners glass”, fattar inte att priserna går upp hela tiden!

På McDonald’s skämde vi nog ut oss en del så som vi gormade och skrattade, men jag bryr mig inte så mycket längre, huvudsaken är att jag har roligt, man lever ju bara en gång. Det måste dock ha sett konstigt ut med en ung nykter tjej bland massa galna fulla gubbar i 40-års åldern… Undrar vad alla andra på McDonald’s tänkte om oss?? 

Sedan åkte vi hem till Degerfors med en kisspaus i Björneborg. Det är ju jobb i morgon så jag körde hem samtliga, de sover nog gott nu 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Roligt

Kommentera

