Kurs – dag 2

Jag sov riktigt gott i natt, vilket jag inte trodde var möjligt att göra när man inte sover i sin egen säng, men tydligen gör en hästen säng susen! Vaknade faktiskt utvilad för en gångs skull!

Dagen började med frukost på hotellet, vilket var i samma stil som hotellrummet, helt okej, men inte mer alltå. Jag är väldigt känslig när det gäller att äta på tallrikar jag inte är van vid och på platser där det inte luktar fräscht, så jag tvingade i princip i mig frukosten, det var inte alls någon höjdare. Jag hade ju i alla fall förväntat mig nybakad bröd, men det var definitivt inte dagens… Jag åt en smörgås, drack lite varm apelsinjuice samt åt två ägg, ett som var överkokt, dvs. svart runt gulan och riktigt torrt, samt ett som var löskokt, som var alldeles för löst, ett mellanting vore perfekt!

Sedan var det dags att åka iväg på kursen, som hålls på mitt företags It-avdelning här i Avesta. Det är jag samt 3 till från Degerfors som går på kursen samt några stycken från It-avdelningen här i Avesta. Kursledaren kommer från Logica (fd. WM-data) och det kursen går igenom är metoden WM-RUP, vilket är en anpassad version av RUP. RUP är en metod man kan använda vid systemutveckling. Vi har gått igenom, kravspecifikation, Iterations-processen, Use-Case specifikationer mm. Mycket information på lite tid, lite som korvstoppning, vilket gör att det är svårt att ta till sig allt man får höra. Igår var det mestadels teori, men idag mer praktik vilket var mycket bättre, mer lärorikt samt även mindre tröttsamt 🙂

Hade tänkt hinna gå på stan en sväng innan den stängde, vid 18. Men kursen slutade vid 16.30 och sedan fick vi en rundtur ute i produktion, vilket var riktigt intressant men det förstörde mina shoppingplaner, inte för att det fanns speciellt många butiker här i stan, men shopping är alltid kul. Såg att det fanns några mindre design/inrednings butiker, men de hade stängt när jag kom dit, vilket var lite synd. Men bra för min plånbok! Ikväll ska jag och mina äldre manliga kollegor ut och äta tillsammans och sedan får vi se vad som händer, för mig blir det nog lungt, kursen kör igång redan vid 07.30 imorgon bitti, så vi måste gå upp tidigt. I morgon är sista dagen på kursen, som slutar vid 14.30. Sedan blir det hemfärd och kvartalsaktivitet med jobbet. En än så länge hemlig aktivitet som jag varit med och anordnat, det ska bli kul!

Dagens klädsel var svarta jeans från Esprit, brun skjorta från Esprit, rosa/lila tröja från Lyle & Scott samt mc-boots från Vagabond.

2 kommentarer

Filed under Jobb, Kläder, Plugg

2 responses to “Kurs – dag 2

  1. Erik

    ” Ikväll ska jag och mina äldre manliga kollegor ut och äta tillsammans och sedan får vi se vad som hände”

    mmm, Emelia…. du överraskar. Men vad säger D om det?

  2. Kul att du hittat hit Erik! Det händer mycket i mitt liv ska du veta, men vissa saker håller jag för mig själv 🙂

Kommentera

