God morgon!

Det är inte ofta jag skriver inlägg på morgonen. Känner inte att jag har tid med det då, utan skriver de flesta inlägg efter jobbet när jag har mer tid. Men idag ska jag byta däck på bilen klockan 09.00 och kände därför att det inte var någon direkt idé att åka till jobbet innan. Meningen var att jag skulle börja jobba vid 07.30, men jag var så trött i morse att jag snoozade flera gånger, så när jag väl hade gjort mig i ordning kändes det inte som någon idé att åka och jobba i 45 minuter och sedan åka därifrån igen…

Jag kommer aldrig i säng på kvällarna och blir bara mer och mer trött desto längre veckan går. Sover i snitt mellan 5-6 timmar per natt och det tar verkligen ut sin rätt! Varje morgon tänker jag samma sak: Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt. Men när kvällen väl är har så slutar det med att jag inte går och lägger mig förrän runt midnatt, måste verkligen skärpa mig. Detta håller inte i längden!

I dag ska jag till banken efter jobbet och snacka pensionssparande, jag börjar verkligen bli vuxen! Man måste ju börja i tid om det ska bli några pengar. Jag och D var på banken för några veckor sedan och skaffade ett gemensamt konto, så mycket smidigare nu när vi ska betala räkningar och andra gemensamma utgifter. Slipper krångla med överföringar hela tiden. Då bokade jag även in tiden idag för att snacka pensionssparande. Jag fick då i uppgift att ta med mig min ppm-kod. Jag visste att jag hade det här hemma någonstan, så jag tänkte inte mer på det förrän i söndags kväll när D påminnde mig om att jag skulle ta med den till mötet med banken. Självklart hittade jag inte koden när jag började leta utan fick beställa en ny i måndags. Koden har fortfarande inte kommit så jag började leta efter min gamla igen och hittade den. Självklart fungerade inte den gamla koden eftersom jag beställt en ny. Jag ringde till PPM’s kundtjänst men de kunde ingenting göra, koden trodde de skulle komma idag med posten eftersom det vanligtvis tar 3 arbetsdagar för att få den hemskickad… jag får åka hem mellan jobbet och mötet och se om den har kommit. Det går att logga in på sajten med e-legitimation också, så jag har lagt mitt Bank-ID på ett USB-minne och har med mig, så det kanske går att använda i värsta fall. Fast vet inte om banken går med på att jag stoppar in en USB-sticka i deras dator, det kanske de inte får p.g.a. säkerhetsskäl!?

antligen-dags-for-sommardac.jpg
Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

