Dåligt intresse för klassfest!

Eftersom min gamla klass från högstadiet ska ha klassfest om några veckor och jag är kontaktperson för min klass har jag ängnat de de tre senaste kvällarna åt att ringa runt till mina gamla klasskamrater. Detta har inneburit att jag inte gjort någonting annat! Det tar ganska mycket tid eftersom man inte pratat på länge med någon och inte bara kan säga: ”Hej! Jag ringer angående klassfesten. Ska du gå på den?” Vänta på svar och sedan lägga på luren. Man måste ju inleda med lite andra fraser där man frågar vad personen gör nu för tiden osv. Vissa samtal har tagit ganska lång tid, medans andra gått på någon minut. Det konstiga är att jag nästan pratat längst med de personer jag umgicks minst med på högstadiet… Det har varit jätte roligt att få reda på vad folk gör nu för tiden, att märka att vissa mognat oerhört mycket medans andra inte mognat alls! Det tråkiga är att intresset för festen varit väldigt dåligt! Hittils är det 5 stycken, inklusive mig som är intresserade av att gå på festen, av 20 stycken totalt. En riktig besvikelse. Jag har pratat med samtliga förutom 4 stycken. En av dessa bor i Holland, så honom kan jag inte få tag i då det inte finns några kontaktuppgifter till honom, och det är inte så troligt att han är hemma just den helgen när festen går av stapeln heller… De 3 andra har jag ringt till flera gånger men inte fått tag i… Några har verkat intresserade med inte vetat om de kan, några lovade att sms’a och meddela om de skulle komma idag, men än så länge, klockan 22.45 har det inte inkommit några sms… Så himla synd! Just nu vet jag inte heller om jag ska gå på festen, känns inte så jätte kul om vi bara är fem stycken från klassen, det är ju i och för sig massa andra klasser på samma fest, men tänk om intresset hos dem varit lika dåligt som för oss!? Ska höra med F imorgon om hon och jag ska gå dit, hon gick i en parallellklass till mig på högstadiet och vi umgås även nu, så då kan ju vi umgås med varandra på festen, om nu ingen annan verkar vilja gå! Fattar inte riktigt varför ingen vill gå, ungfär som att de inte vågar… men nått måste de väl ha mognat på de senaste 10 åren!?

Nej, jag avvaktar tills på fredag att bestämma mig, sista inbetalningsdagen är då, men om pengarna kommer in någon dag för sent kan väl inte spela så stor roll! Hoppas verkligen att några fler vill med, just nu är det ju bara jag och 4 killar…

daligt-intresse-for-klassfe.jpg
Lämna en kommentar

Filed under Sorgligt, Störande

Kommentera

