Telefonsamtal till gamla klasskompisar

Den 26:e april är det dags för min gamla klass att ha klassfest. Idag fick jag klasslistan för min gamla klass, 9D med avgångsår 1998. Eftersom jag erbjudit mig att vara kontaktperson för min klass bestämde jag mig för att ringa runt och se hur många som tänkt att gå på festen.

Redan innan jag började ringa runt fick jag ångest, dels för att jag inte vill ringa till vissa personer men också för att jag vet hur lång tid det brukar ta när man ringer till personer man inte pratat med på länge. Fem personer hann jag ringa till under kvällen, de flesta samtal gick ganska snabbt, men med en av personerna pratade jag i över 1 timme, jätte kul! Intressant att få höra vad hon gör nu för tiden, vi umgicks inte direkt de senaste åren i skolan, men när vi var mindre lekte vi oftast tillsammans eftersom vi bodde på samma gata, vi tog också alltid sällskap till skolan, en riktigt trevlig tjej. Det som kändes mest konstigt var att ringa till den tjej som var min bästa vän under hela skoltiden, men som jag inte längre umgås med. Vårt samtal tog slut på bara några minuter. Konstigt att man inte har mer att säga till någon som man umgåtts så mycket med!

Utav de fem personer jag ringde till var det ingen som hade bestämt sig för att gå på festen. 3 stycken sa nej direkt, medans 2 skulle återkomma när de kollat upp om de kunde. Jag blev faktiskt riktigt besviken, hade hoppats att nästan alla skulle komma, blir ju mycket roligare då! Man undrar ju faktiskt vad de gör nu för tiden samt hur de ser ut så klart! Jag ska ringa vidare i morgon, får hoppas på fler positiva besked då! Jag vill ju inte gå på klassfesten om ingen annan ska dit!

barabamba.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Party, Roligt

Kommentera

