Svettigt värre!

Idag när jag skulle cykla hem från jobbet tänkte jag inte på att det var ganska varmt ute, eller i alla fall för varmt för långärmad tröja, med stickad tröja över samt vinterjacka! Bara efter att jag cyklat en lite bit kände jag att svetten började komma… Jag blir alltid varm när jag cyklar eller går eftersom jag har en tendens att göra allt jag gör väldigt snabbt, vilket även innefattar att cykla och gå snabbt. Jag kan liksom inte gå eller cykla i ”vanligt” tempo!

Jag stannade till vid Ica för att handla några saker och då kände jag mig inte allt för varm ännu. Värre blev det när jag kom ut från Ica och skulle cykla iväg. Jag hade bara cyklat några få meter när jag upptäckte att jag hade punktering på ett däck! Det var bara att ställa cykeln utanför Ica och ta kassarna och gå. Gick förbi Systembolaget och sedan upp för en jätte lång backe med tre tunga kassar i händerna, därefter var det kört. Svetten började rinna. Jag hade bestämt mig för att gå in på Statoil som ligger precis där jag bor för att handla med mig en glass hem, och när jag kom in i butiken kände jag att svetten började rinna i ansiktet, man blir ju liksom inte mindre varm av att vara inomhus med dubbla tröjor och vinterjacka! Hoppas tjejen i kassan inte märkte det allt för väl…! Som tur var, var det inte långt kvar hem och jag knäppte upp jackan den sista biten, så skönt att känna vinden komma innanför jackan och svalka av mig lite!

svettigt-varre.jpg
Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Störande

Kommentera

