Familjen betyder mest!

Jag bjöd mamma och pappa på middag här hemma ikväll. Jag käkar kvällsmat hemma hos dem måndag till torsdag, så det är inte mer än rätt att jag bjuder tillbaka ibland! Det var så trevligt att ha dem här!

Sedan jag flyttade hemifrån för snart 3 år sedan har jag verkligen insett hur mycket min familj betyder för mig. När jag bodde hemma tog jag dem för givet och var inte alls snäll vissa gånger, vilket jag verkligen ångrar idag! Jag bodde hemma även när jag pluggade på Örebro Universitet, dels eftersom det var pendlingsavstånd, men också för att slippa ta studielån, något jag tog för givet då men är oerhört tacksam för idag. Jag var en riktig bitch under dessa fyra år, tyckte att alla skulle vara tysta hela tiden och nästan trippa på tå runt mig… Det var först när jag flyttade hemifrån till Stockholm som jag insåg hur mycket familjen egentligen betyder för mig. Under de första månaderna grät jag varje gång när jag varit hemma och hälsat på och skulle åka tillbaka till Stockholm. Det dröjde ett bra tag innan jag vande mig, jag har alltid stått mina föräldrar nära. Efter åtta månader i Stockholm flyttade jag vidare till Norrköping och bodde där i 1 år och 10 månader, efter ungefär 1,5 år hittade mina föräldrar en annons i lokaltidning där mitt nuvarande jobb sökte nya medarbetare. Jag ville inte söka jobbet först, jag trivdes så oerhört bra på jobbet i Norrköping, allt fanns där, förutom familjen och några fler vänner hade inte varit helt fel! Jag sökte jobbet här i Degerfors och fick det, något jag definitivt inte ångrar idag! Det är så himla skönt att återigen ha nära till familjen, att kunna träffa dem varje dag om jag så vill. Vår relation har blivit så mycket bättre sedan jag flyttade hemifrån eftersom mina föräldrar inte behöver reta sig på att jag inte hjälper till och jag behöver därför inte heller reta mig på dem 🙂

Det var så härligt att de var här ikväll, tillsammans med D och mig. Vi åt mat tillsammans, satt kvar och pratade en stund och därefter tittade vi på Let’s Dance tillsammans. När det var slut skjussade jag hem mamma och pappa. Efter att jag släppt av dem hemma i huset där jag är uppväxt kände jag en sådan enorm kärlek för mina föräldrar, tänk att jag haft sån tur som fått världens bästa föräldrar, som alltid har ställt upp för mig. Skjussad mig till träningar och matcher, hjälpt mig att flytta flera gånger. Lagat god och nyttig mat åt mig varje dag. Tvättat och strukit mina kläder. Gett mig massor av kärlek och gjort mig till en självständig person som säger vad jag tycker och inte tar skit. Alltid har hämtat mig, vilket tid på dygnet jag än vill bli skjussad. Hämtar min cykel nere på parkeringen vid Ica samt lagar min punktering. Vilken tur jag har!

Jag får heller inte glömma min älskade syster yster och min lillebror, självklart är även de bäst!

varldens-basta-familj.jpg
Lämna en kommentar

Filed under Härligt

Kommentera

