Bloggberoende

Jag har blivit bloggberoende! För varje dag som går spenderar jag mer och mer tid framför datorn på kvällarna. Jag skriver inlägg och fixar bilder till inläggen och därefter läser jag samtliga nya inlägg i de bloggar jag följer, dessa blir tyvärr bara fler och fler! Vilket ju även är positivt eftersom ett av mina största intressen är just att blogga och läsa bloggar, men det tar ju så grymt mycket tid, tid jag inte har egentligen.
Jag har haft hela veckan på mig att läsa två kapitel i kursboken till en av distanskurserna jag läser, men har fortfarande inte gjort det utan suttit framför datorn istället. Igår när D kom hem skrev jag några inlägg samt läste bloggar istället för att umgås med honom. Det var först när vi skulle gå och lägga oss som vi i princip pratade med varandra… I morse när jag satt på spinningcykeln fick jag skuldkänslor p.g.a detta, han kommer ju inte hem så ofta och när han väl gör det sitter jag framför datorn istället för att umgås med honom, inte alls snällt! När jag sa att jag hade skuldkänslor när vi pratade på telefon förut sa han bara: ”Det borde du ha!” Det gjorde ju inte saken bättre!
Det blir ju mer och mer roligt att blogga när jag ser att jag har ca. 600 läsare varje dag. Skriver man inte några inlägg på några dagar minskar läsarna direkt, så man får ju verkligen press på sig att uppdatera bloggen varje dag. Det som är lite synd är att inte så många av läsarna kommenterar inläggen i bloggen, det borde ni börja med! Det är ju kul när man ser att bloggen uppskattas 🙂
bloggberoende.jpg
Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Roligt

Kommentera

