Spöken i lägenheten?

Igår var jag så rädd här hemma i lägenheten att jag till och med skakade av rädsla.

Det började med att jag gick förbi vardagsrummet och såg att golvlampan bakom soffan lös. Det är en sådan lampa som man tänder och släcker genom att ta på den, så jag gick fram till lampan och släckte den. Eftersom strömmen stängts av under dagen och sedan satts på igen tänkte jag att lampan kanske tänt sig då. Jag gick och satte mig framför datorn en liten stund. När jag återigen skulle passera vardagsrummet såg jag att lampan återigen var tänd. Nu började jag blir lite smått förvirrad, men jag gick in och släckte den och gick sedan in och duschade. När jag kommer ut ur duschen och för tredje gången passerar vardagsrummet ser jag att lampan är tänd, igen! Nu börjar jag bli lite rädd, jag tänder samtliga lampor i hela lägenheten och tittar under sängen, i gareroberna och överallt där någonting kan ha gömt sig. Hittar dock ingenting. Men jag stressar upp mig själv och blir till slut riktigt rädd. Jag släcker lampan även denna gång samt drar också ur sladden ur el-uttaget. Efter en liten stund sätter jag i sladden igen och går och lägger mig i sängen för att läsa en liten stund. Efter ett tag tycker jag mig höra ljud från vardagsrummet, jag smyger upp ur sängen och ut till vardagsrummet och finner att lampan är tänd för fjärde gången. Jag går fram till lampan och släcker den samt tittar under soffan, mattan och tv-bänken, men ingenting där. Står även kvar en stund vid lampan och går runt den, blåser lite på den, för att se om den tänder sig då, men det gjorde den inte. Jag drar sedan ur sladden och går och lägger mig, fortfarande rädd, men till slut somnar jag. Inte alls roligt att vara ensam hemma när man är rädd!

Jag vaknar av att telefonen ringer, en signal hör jag, ingenting mer, tittar upp på klockan och ser att den är 06.00, så jag lägger mig ner igen och somnar om. När jag någon timme senare går upp och kollar på telefonen är det ingen som har ringt…! Jätte konstigt, jag är helt säker på att jag tittade på klockan 06.00 i morse, men frågan är om jag kanske drömmde att det ringde!? Finns det kanske en råtta i lägenheten, eller spökar det kanske, många mystiska saker hände ju på bara några timmar, tur att D kom hem idag!

spoke-ratta-i-lagenheten.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Rädsla

Kommentera

