Dags att plannera Florida resan!

Nu har nedräkningen till Florida-resan börjat, endast 10 veckor kvar! Det börjar därför bli dags att plannera vad som ska hittas på under resan. Har sökt runt på nätet efter bra guideböcker samt tips från andra som varit där. Jag har hittat några bra sajter samt några guideböcker, det tråkiga är att det är svårt att hitta aktuella guideböcker, de flesta är några år gamla, och mycket kan ju ha hänt på dessa år!

Här är några guideböcker som jag funderar på att klicka hem:

guidebocker-florida-usa.jpg

Här är några bra länkar som jag hittat på nätet:

Vi har ännu inte plannerat resan speciellt mycket. Det vi vet med säkerhet är att min familj, dvs. mamma, pappa, syster och bror kommer stanna i två veckor och att jag och D kommer att stanna tre veckor. Vi vet också vilket hotell vi ska bo på första veckan. Hotellet ligger precis på stranden på Miami Beach, så första veckan kommer spenderas där. Därefter vet vi inte riktigt vart vi ska ta vägen, vi ska åka en sväng till Key West, men om vi ska övernatta där eller inte är inte bestämt ännu. Kanske spenderas resten av tiden min familj är i Florida på samma hotell om det är bra eller annars i Fort Lauderdale. Vi tänker också besöka Everglades National Park och åka propellerbåt och titta på krokodiler. Resten av resan är ganska öppen, men jag tänker göra en lista på saker jag vill göra när jag är där. När min familj åkt hem till Sverige igen kommer jag och D att åka vidare till Orlando, där kommer vi besöka alla möjliga nöjesfält samt shoppa järnet. Det ska bli så himla härligt, can’t wait!

karta-florida.jpg

Ni kommer att kunna följa hela resan här på bloggen, datorn åker med! På det första hotellet är det gratis Internet i samtliga rum, så det är bara att blogga så fort jag kommer till hotellrummet. Massa bilder från alla sevärdigheter utlovas! Jag kommer också att visa lista över saker vi tänkt göra samt ställen jag vill besöka när avresan närmar sig!

emelias-varld-i-florida.jpg

7 kommentarer

Filed under Resa

7 responses to “Dags att plannera Florida resan!

  1. Är oxå på väg!

    Hur tusan har du fått så många träffar på din sida?

  2. När åker ni?

    Jag skulle gärna ha fler besökare varje dag samt fler kommentarer. Men har man bloggat ändå sedan november 2006 så blir det ju några träffar!

  3. Pontus

    Hey! Vi funderar antingen på Thailand eller Florida. Vet du hur priserna är i Florida? KAn man få tag på en billig resa tro?
    Mvh

  4. Pontus:

    Vi betalade ca. 5400 kr per person för resan till USA med United Airlines. Vi bokade flygresan via travelpartner.se. Vi flyger från Arlanda till Miami och mellanlandar i Frankfurt. Mina föräldrar flyger hem en vecka före mig och D och reser då samma rutt. Jag och D reser hem via Chicago och får spendera några timmar där. Eftersom Florida är turisttätt är väl priserna lite högre än i övriga USA men eftersom dollarn är riktigt låg just nu, ca. 6 kr så blir allt billigt ändå! Jag tycker du ska satsa på USA, finns ju så mycket kul att göra där!

  5. Vi åker om 14 dagar, ser sjukt mycket fram emot att få komma iväg. Just nu planeras det för glatta livet.

  6. Pingback: USA-resan närmar sig! « Emelias värld

  7. Alexander

    Hej.

    Gjorde en resa till Florida 2 veckor i vintras.
    Vi hyrde bil och åkte från Orlando ner till key west. Besökte de största parkerna, disney,sea world, kennedy space center, osv osv. solade på Miami beach.

    Alle

Kommentera

