Mellanmål!

När jag är ledig brukar jag alltid fixa till en smoothie på eftermiddagen som mellanmål, så även idag! Recept på dagens smoothie kommer här:

Blåbär- och hallonsmoothie

  • Frysta hallon och blåbär (eller andra bär efter smak)
  • Mild lättyoghurt naturell
  • En banan

Samtliga ingredienser mixas samman med mixer.

Det är både nyttigt och gott med smoothie, dessutom går det snabbt att fixa till!

Eftersom det blev paj över från igår smällde jag i mig en bit blåbärspaj med vaniljsås också, jag blev riktigt mätt efteråt, kommer nog inte vara speciellt hungrig när det är dax för kvällsmat. Jag gör alltid så mycket smoothie också, räcker till flera glas, varför vet jag inte, men jag har alltid svårt med att göra ”lagom” mycket.

mellanmal.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Gott, mat, Recept

Kommentera

