Ledig vardag!

Idag är min sista lediga dag. Jag har varit ledig ändå sedan tisdag förra veckan, så det känns lite tungt att återgå till vardagen imorgon igen… Det har varit riktigt härligt att vara ledig, speciellt idag när jag kan ägna hela dagen åt att göra saker som bara jag själv vill göra! Jag har alltid tyckt om att vara ledig på en vardag när alla andra jobbar, då kan man åka iväg och gå i affärer utan att trängas med massa andra människor.

Dagen började jag med en promenad, som vanligt. Tog en sväng förbi tågstationen för att hämta bilen som D ställde där i morse när han tog tåget upp till Stockholm. När jag kom hem duschade jag lite snabbt samt käkade frukost, därefter åkte jag ned till Synsam för synundersökning. Jag trodde jag behövde terminalglasögon eftersom jag får ont i mina ögon och de känns ansträngda när jag sitter framför datorskärmen på jobbet. Jag har dock inte kännt samma sak hemma, så jag var inte säker på om det var synen det var fel på eller kanske ljuset på jobbet. Jag har nämligen en lampa precis ovanför skärmen på jobbet som lyser rakt in i skärmen och reflekterar ljus rakt i ögonen på mig. Det visade sig att jag inte hade något synfel överhuvudtaget, så det blir till att försöka få bort lampan på jobbet istället.

Nu ska jag ta bilen och åka in till Karlskoga för att gå runt i affärer samt käka lite.

ledig-vardag-lyx.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Ledigt

Kommentera

