Snart är påsken över!

Snart är påsken över, tråkigt! Det har varit en härlig påsk med alldeles för mycket mat och godsaker!

På långfredagen hade vi D’s mamma samt syster, sambo och systerson och systerdotter över på middag. Det var jätte trevligt, men jobbigt eftersom vi bjöd på trerätters, kändes som jag inte gjorde annat än lagade mat den dagen. Till förrätt serverades skagentoast, till huvudrätt grillad kycklingfilé med klyftpotatis, dipp, hemmagjord sås samt sallad och till efterrätt hemmagjord cheesecake med hallon. Efter maten satt vi och pratade en stund och sedan hängde vi med gästerna hem till Karlskoga så att de kunde lägga barnen. Vi vuxna såg på filmen Solstorm när barnen somnat in samt käkade massa godsaker. Filmen var inte alls bra, riktigt seg och dålig story!

Påskafton började jag och D med en långpromenad, det var soligt men väldigt kallt! Vi gick den vanliga promenaden längs vattnet, det var så himla fint! Träden och gräset längs vattnet hade frusit till is och format jätte fina formationer.

paskpromenad.jpg

Efter promenaden åkte vi hem till mina föräldrar och käkade god mat, nämligen Fyllt Tacopaprika, riktigt gott. Därefter åkte vi till min farmor och farfar och fikade, jag åt massa bullar och goda kakor. Sedan hektade vi vidare in till Karlskoga till D’s mamma och åt jätte god mat, kött, klyftpotatis, dipp, bearnaisesås samt ungsstekta grönsaker. Till efterrätt blev det chokladpudding med grädde samt självklart massa snacks framför tv’n efteråt. Jag hade riktigt ont i magen när dagen var slut kan jag meddela!

fyllt-tacopaprika.jpg

Påskdagen började också med en promenad, precis som vanligt när jag är ledig. Sedan åkte vi en sväng till Karlskoga och hälsade på kompisar och fikade. Därefter åkte vi vidare till D’s mamma och åt tacos. Kvällen avslutade vi med kortspel samt intag av massa onyttigheter.

Annandag påsk är inte riktigt slut ännu, men jag är helt slut ändå! Jag började dagen med en promenad och sedan stressade jag halvt ihjäl mig för att hinna med allt. Direkt när jag kom hem ringde jag mormor och morfar samt min familj och frågade dem om de ville fika här klockan 15, det ville de. Så då var det bara att slänga mig in i bilen och åka till ICA och handla lite ingredienser. När jag kom hem slängde jag sedan ihop en kladdkaka samt en blåbärspaj samtidigt som jag stekte pannkakor till lunch. Så nu är jag helt slut, D får laga kvällsmat, jag orkar inte röra mig mer idag! Kvällen ska spenderas framför tv’n. Vi ska titta på I spindelns nät, en gammal film som jag inte sett, den ska tydligen vara bra.

Det blev ingen påskmat under hela påsken, vilket faktiskt känns riktigt skönt! Påskmaten är ju i princip den samma som julmaten och jag tycker det räcker att äta den maten en gång per år!

Lämna en kommentar

Filed under Ledigt

Kommentera

