Mer insändare

När jag fick svar på insändaren jag skrev förra veckan blev jag inte alls nöjd med svaret utan blev nästan argare än innan jag skrev den första insändare. Jag beslutade mig därför för att skriva ytterligare en insändare som ifrågasatte svaret jag fick på min första insändare, denna dag publicerades även två andra insändare som rörde tågstationen. Hade jag vetat att insändare med rubriken ”Förklara matematiken bakom tågsiffrorna” skulle publiceras hade jag inte behövs skriva min insändare, men det visste jag ju inte i förskott…

insandare-tagstation-svepsk.jpg

Min insändare samt ovannämnda insändare fick självklart svar några dagar senare:

insandare-ett-enkelt-svar-o.jpg

Idag kom ytterligare ett svar på min insändare från föreståndaren av Folkets Hus. Han var tydligen inte alls glad över min insändare eftersom jag ifrågasatte Folkets Hus existens, samt om någon överhuvudtaget besöker Folkets Hus. Det jag egentligen skulle ha skrivit i min insändare är om det verkligen hade behövt kosta 15,3 miljoner kronor att rusta Folkets Hus. Föreståndaren för Folkets Hus verkar inte ha förstått detta utan påpekar att det endast kostar 50 kr per invånare och år att hålla Folkets Hus vid liv, och tycker att jag ska komma ned till Folkets Hus så ska han ge mig en 50-lapp. Jag kommer absolut inte att gå ned till Folkets Hus och ta emot en 50-lapp. Det är inte sådana småpengar jag är ute efter. Det jag ställer mig frågande till är dock om det verkligen hade behövt kosta 15,3 miljoner kroner att rusta upp Folkets Hus!? Dessutom anser jag inte att min insändare är något att bli sur över, jag ställer endast några enkla frågor som jag vill ha svar på, vilket jag också får av föreståndaren av Folkets Hus. T ex att det är massa föreningar som utnyttjar Folket Hus. Nu vet jag det och tycker självklart att det är värt 50 kr att hålla Folket Hus vid liv! Så här i efterhand kan jag tycka att jag var lite väl snabb att skicka in min andra insändare. Jag är nöjd med allt jag skrev förutom mina fyra frågor om Folkets Hus, de kunde jag lämnat utanför diskussionen, diskussionen gällde ju flytt av tågstationen och inte Folkets Hus… alla gör man ibland misstag!

insandare-mycket-aktivitet.jpg

Lämna en kommentar

Under Allmänt

Lämna en kommentar