Riktig innebandy fantast!

Lördagen var en dag i innebandyns tecken, jag hängde med D’s innebandy lag (Degerfors innebandy klubb) till Grums för kval till division 3. Jag har nog aldrig sett en så spännande innebandymatch, för första gången tyckte jag det var riktigt roligt! Jag till och med bet på naglarna för att jag blev så nervös! Tyvärr låg D’s lag under hela matchen och förlorade till slut med 5-3… Det stod nästan 4-4 där ett tag, men Degerfors’s mål blev bortdömd. Målet gjordes av D, men tydligen hade han hög klubba när han sköt så målet blev bortdömt, rikigt surt! Med i bussen till Grums var massa unga killar som spelar i Degerfors u-lag eller som var polare till spelare i laget, de söp som bara den och hejade och skrek under hela matchen, kul med en hejarklack på innebandy! De hade till och med skrivit DIBK (Degerfors innebandyklubb) på sina magar och tog av sig tröjorna och skrek, det var lite roligt! På bussresan mot Grums såldes lotter till ett öllotteri. Jag köpte 2 stycken för 10 kr/st, mest för gemenskapens skull eftersom varken jag eller D gillar öl speciellt mycket. På hemresan drogs vinnarna, och vem tror ni inte vann högsta priset, 10 öl? Jo, jag såklart!

Imorgon kväll är det dags för den sista matchen i kvalet mot division 3, derby mot KIB (Karlskoga innebandyklubb). Det ska bli kul att titta på. KIB har ju spelat i division 3 hela säsongen och slåss nu för att hålla sig kvar, Degerfors har spelat i division 4 och kvalar för att ta sig upp till division 3. För att Degerfors ska gå upp måste de vinna med minst 3 mål imorgon, vilket inte är särskilt troligt, men det blir kul att titta på i alla fall! Jag har faktiskt börjat gilla innebandy, i alla fall lite…

d-innebandy.jpg

 hejaklack-innebandy.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Sport

Kommentera

