Ibland vore det skönt att vara sjuk!

Jag är nästan aldrig sjuk. Sedan jag började jobba för snart 3 år sedan, har jag varit sjuk en dag. Det var dagen efter jag kom hem från Egypten hösten 2006. Då mådde jag dåligt och frös, men det varade bara en dag, så det var inte mycket till sjukdom. Under skoltiden kanske jag var sjuk högst 1 eller 2 gånger och när jag var ännu mindre var jag heller nästan aldrig sjuk enligt min mamma.

Ibland önskar jag faktiskt att jag kunde bli sjuk, inte jätte sjuk men att ha lite feber vore inte fel, så himla skönt att ligga hemma i soffan och titta på tv, eller ligga i sängen och surfa runt samt sova massor. Det är så himla skönt att sova, varje gång jag kryper ned under täcket njuter jag och säger högt för mig själv ”Gud vad skönt att få krypa ned!” Trots att jag älskar att sova, och behöver minst 8 timmars sömn, blir det aldrig så. Det kommer alltid nått i vägen som gör att jag aldrig går och lägger mig. Jag kanske fastnar framför datorn eller tv’n, eller i någon bra tidning, annars har jag och D så mycket att prata om när vi väl gått och lagt oss att vi aldrig somnar. På vardagarna sover jag därför ca. 6 timmar, alldeles för lite. Det märks på fredagskvällarna när jag är så slut att jag lägger mig klockan 22. Det händer därför att jag på morgonen när klockan ringer, önskar att jag kunde vara sjuk, så att jag fick stanna i sängen, och sova lite mer.

sjuk.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

