Självdisciplin = 0 när det bjuds på tårta!

Jag har världens sämsta självdisciplin! Vi borde införa en ny regel på jobbet som innebär att man alltid måste meddela mig i förväg om man ska bjuda på tårta, eller fikabröd, så att jag kan jobba hemifrån den dagen! Bjuds det på tårta kan jag nämligen inte ta en bit, utan det blir flera! Sorgligt men sant, jag kan helt enkelt inte motstå en god tårta.

En konsult som jobbar hos oss fyllde 50 år igår och bjöd därför på tårta idag, de två största prinsesstårtor jag någonsin sett! Dessutom var de väldigt goda. På förmiddagsfikat smällde jag i mig 2 bitar. Efter lunch smällde jag i mig ytterligare en bit och till eftermiddagsfikat slank ännu en tårtbit ner. Snacka om dåligt självdisciplin! Det var nog ingen som åt så mycket tårta som jag…

prinsesst_rta_261223w.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Sorgligt, Störande

Kommentera

