Kvällen kommer spenderas framför tv’n

I kväll har det blivit dags för Andra chansen i Melodifestivalen, det ska vi självklart se på! Jag tycker att Sibel och Carola och Andreas är självklara vinnare, men det har ju varit många skrällar i årets Melodifestival, och det är det som gjort det så roligt att titta på!

Först ska vi käka lite god mat, det blir lövbiff och potatis i ugn även idag, tog fram lite för mycket lövbiff igår, så det blev över, men det är så gott så det gör ingenting! Ska även fixa lite hemmagjort vitlöksbröd som vi ska äta före, inte alls fel!

Efter maten ska jag ta en sväng till Ica och handla lite lantchips samt vindruvor som jag ska moffa på till Melodifestivalen. Är också sugen på lite dipp till chipsen, måste ju unna mig nått ibland.

Efter Melodifestivalen ska vi nog se på filmen The brave one (på svenska: The stranger inside), med Jodie Foster i huvudrollen. I filmen omkommer hennes man när paret blir utsatta för en brutal attack, och därför gör hon allt för att hitta förövarna och hämnas. Jag har sett filmen till trailern flera gånger när jag varit på bio, och den ser helt ok ut. Det är en psykologisk thriller, vilket är min favoritgenre, så hoppas verkligen den är bra. Det är inte ofta man får se en riktigt bra film nuförtiden!

thestrangerinside.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Film, Tv

Kommentera

