A mighty heart – sevärd seg film!

Trots att både D och jag var fredagströtta igår orkade vi se klart hela filmen A mighty heart. Det var dock nära att mina ögon föll igen för gott några gånger… Filmen var sevärd men väldigt seg. Jag visste redan innan att filmen var 1h 43min lång, men det gjorde inte D och han trodde efteråt att filmen var ungefär 2,5 timme lång, men det var den ju inte, jag trodde aldrig den skulle ta slut! Jag tyckte inte att filmen sa så speciellt mycket, man hade velat se mer av kampen som fördes för att hitta den kidnappade mannen, men det var mest massa namn hit och dit som man till slut inte höll ordning på. Man fick inte se hur kidnapparna behandlade mannen överhuvudtaget, men troligtvis så vet man inte hur han behandlades, historien bygger ju som sagt på en verklig historia. Filmen är sevärd, men inte mer!

51cet0n1e3l.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Film

Kommentera

