Konstig efter blodgivning

Ändå sedan jag gav blod i tisdags efter jobbet har jag varit helt konstig i kroppen. Direkt efteråt var jag matt i benen, men det är som det brukar vara. Man har ju ändå förlorat en tiondel av sitt blod! När jag sedan tränade Bodypump i onsdags kväll kändes allt ungefär som vanligt, kanske blev lite tröttare än vänligt, men ingeting jag tänkte något speciellt på. Igår så hade vi volleyboll match och efteråt bestämde jag mig för att springa i 30 minuter på löpbandet. Det gick bra de 15 första minuterna, därefter blev jag helt vimmelkantig och började må illa. Men jag hade ju bestämt mig för att springa 30 minuter så jag fortsatte. Efter 20 minuter sa kroppen ifrån och jag bestämde mig för att gå i 5 minuter, jag blev lite bättre och sprang de sista 5 minuterna. Det skulle jag nog inte ha gjort, för jag fick springa in i omklädningsrummet och sätta mig ned, det kändes som att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Jag fick blodsockerfall och kände att jag behövde få i mig något på direkten, men hade självklart inte med mig nått att äta. Jag borde kanske åkt hem på direkten men valde att ta en dusch först, hela tiden mådde jag illa och kände mig svimfärdig. Jag åkte direkt hem till mina föräldrar och åt mat och genast kände jag mig bättre!

Idag hände samma sak igen. Jag gick på ett spinningpass före jobbet, vilket gick helt okej, drack hemmagjort smoothie efteråt och gick och jobbade. Runt 10.30 började jag känna mig vimmelkantig igen, trots att jag tagit ett äpple vid 09.30, vid 11.30 mådde jag illa och kände att jag skulle svimma om jag inte fick mat i mig, så jag tjatade med mig några arbetskamrater ut på mat redan då. Efter maten kände jag mig bättre igen, men nu känner jag mig lite dåligt igen. Har lite lätt huvudvärk och känner att jag är på väg att få ett blodsockerfall, något som jag aldrig varit med om tidigare, inte ens när jag lämnat blod förut. Jag kanske håller på att bli sjuk! Blir det så här även nästa gång jag ger blod, vet jag inte om jag vill fortsätta, men förhoppningsvis är det en engångsföreteelse!

blodgivning.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

