En film i veckan ska det vara!

Ikväll ska jag och D se på filmen A mighty heart. Filmen är baserad på en sann berättelse som bygger på en bästsäljande självbiografi. Angelina Jolie spelar kvinnan till en man som blir kidnappad av terrorister och i filmen får vi följa hennes deperata kamp för att återfinna honom. Jag har ville se denna film redan på bio, men det blev aldrig, men så äntligen ska jag få se den.

51cet0n1e3l.jpg

Jag och D har kommit igång med filmtittandet igen efter ett längre upphåll. Förr hyrde vi åtminstonde en film i veckan, men vi har haft så mycket annat att göra ett tag nu att vi inte haft tid, skönt att vi kommit igång igen. Jag älskar verkligen att se på film, att få fly bort från verkligheten en stund! Tyvärr hyr vi riktigt dåliga filmer lite då och då, som förra helgen då vi hyrade The Condemned som var en riktigt dålig film. Den handlade om några dödsdömda fångar som blir köpta från olika fängelser i 3:e världen av ett filmteam som sätter dem på en öde ö, den som överlever får lämna ön och bli också fri, det gick alltså ut på att de skulle mörda varandra… Allt detta filmas av filmteamet och sänds live ut på nätet. Ni hör ju själva hur bra den filmen låter, fattar inte varför vi hyrde den! Hoppas på bättre film ikväll 🙂

condemned2wide_thumbnail.jpg

Nu håller jag på att tvätta lite och sedan ska jag börja med maten, så att den blir klar när D kommer med tåget strax efter 19. Ikväll blir det skinkschnitzel samt lövbiff med potatis i ugn med sallad och bearnaisesås till, ska bli gott! Därefter blir det filmkväll och sängen tidigt, är grymt trött varje fredag!

1 kommentar

Filed under Film

One response to “En film i veckan ska det vara!

  1. Pingback: A mighty heart - sevärd seg film! « Emelias värld

Kommentera

