Saker som stör mig när jag har PMS

Jag är på riktigt dåligt humör just nu, precis som jag är varje månad vid denna tidpunkt, nämligen veckan innan mens. Jag är sur, grining, ledsen om vartannat utan att riktigt veta varför!

Jag dammsög lägenheten precis, och det skulle jag inte gjort. Jag blev riktigt arg på dammsugaren. Den suger sig fast i golvet hela tiden, vilket gör att den låtar fast påsen inte är full och jag inte har den inställd på att dammsuga mattor, fattar inte vad det är för fel på den, men när jag har PMS får helt ingenting gå emot mig, för då grinar jag, och pratar högt med alla saker som jävlas med mig, jag vet att de inte kan höra, men det känns lite bättre efteråt i alla fall. Inte nog med att dammsugar jäveln suger sig fast och därmed låter fördjävligt den gnisslar varje gång jag drar den mot mig, fattar inte vad det beror på, den bara började gnissla en dag… Gå heller inte på reklamen om att köpa en silence dammsugare från Electrolux, ni vet den reklamen där en liten tjej ligger och sover och dammsugaren suger åt sig hennes nallebjörn utan att låta det minsta. Den reklamen ljuger nått grymt! Det finns olika sugnivåer på dammsugaren och har man på den lägsta nivån, en nivå som knappt suger någonting, så låter dammsugaren inte alls mycket, men det går inte att städa med den inställningen för då suger inte dammsugaren upp någonting. Därför har jag alltid på den högsta sugnivån och då låter dammsugaren som vilken annan dammsugare som helst. Även detta störde jag mig nått grymt på när jag dammsög idag!

p018417.jpg

Såg även massa störande moment runt om i lägenheten, saker som måste fixas innan jag blir så arg att jag slänger ut någonting ur lägenheten! Jag tål inte att sladdar ligger framme på golvet utan att vara fastspikade mot golvlisten, jag blir arg bara jag ser en icke fastspikad sladd, eller sladdar överhuvudtaget som syns eller är i oordning, det finns massa sådana ställen i lägenheten och jag får snart panik på dem känner jag! Dessutom måste de två flyttlådorna med sladdar och elektronik bort från sovrummet innan jag slänger ut dem genom fönstret. Allt detta måste fixas i helgen, det får D göra, jag är nog förbannad som det är! När jag hade PMS och bodde i min förra lägenhet kom jag hem sent en kväll och såg en sladd som inte var uppspikad, det var bara att hämta hammaren samt clips och spika upp den, hade jag inte gjort det hade jag blivit tokig, jag struntade totalt i att grannarna antagligen sov. Jag blir helt galen när jag har PMS, allt måste helt enkelt gå min väg och det får inte finnas massa störande saker runt omkring mig!

antennsladd-bakom-hogtalare.jpg

flyttlador-i-sovrummet.jpg

sladdar-bakom-hyllan.jpg

sladdar-bakom-hyllan-2.jpg

sladdar-bakom-soffan.jpg

sladdar-under-datorbordet.jpg

ej-uppspickad-sladd.jpg

Dessutom har det börjat snöa ute, det gör inte saken bättre…!

 snopms.jpg

1 kommentar

Filed under Jobbigt, Störande

One response to “Saker som stör mig när jag har PMS

  1. Pingback: D har varit duktig! « Emelias värld

Kommentera

