Snygg blodgivar t-shirts med tryck!

T-shirts med tryck håller i sig även denna säsong. Jag har redan shoppat några stycken i år men man kan aldrig få för många t-shirts! Därför blev jag riktigt glad när jag fick en snygg t-shirt med tryck på Blodcentralen när jag lämnade blod idag. Man får tydligen en t-shirt när man lämnar blod första gången. Har ju lämnat blod tidigare men det var första gången i Karlskoga. Tydligen så kommer det en ny t-shirt var 3:e månad som man kan välja istället för pengar vid blodgivning, man kan även välja olika sorters porslin, Lasse Åberg glas etc. Jag valde att ta ytterligare en t-shirt, just för att jag tyckte de var snygga, dessutom tycker jag fler borde lämna blod och då är det ju bra att jag gör reklam för blodgivning samtidigt som jag har på mig en snygg t-shirt!

blodgivartshirts.jpg

Funderar även på att börja lämna plasma. Det kan man göra varannan vecka. Blod kan man som kvinna endast lämna 3 gånger per år (4 gånger per år för män). Vid plasmagivning får man välja en gåva för 90 kr istället för 50 kr som man får när man lämnar blod. Man kan även välja att få pengar direkt i handen. Men självklart lämnar jag inte blod för pengarnas skull utan för att jag vill kunna hjälpa andra som behöver blod, det är nästan alltid blodbrist. Tänk om man någon gång i framtiden behöver blod och det inte finns blod i min blodgrupp för att för få lämnar blod, så borde man tänka och därför också börja lämna blod!  

Lämna en kommentar

Filed under Kläder, Mode/Kläder

Kommentera

